Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Noen gode råd for å avenne pupp til flaske? Han tar ikke flaska i det hele tatt, og må slutte å amme pga sykdom. Han skriker å skriker, så han blir rød i trynet hvis han ikke får puppen, og han MÅ begynne på mme. Gode råd trengs!!!
Mai-mamma Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 hei. har du prøvd MAM-flaskene? de er litt anderledes "tut" på. skal være ganske likt å suge på disse som på brystet. vår gutt liker denne best. håper det ordner seg!!
alvesnuppa <3 Skrevet 3. juli 2010 #3 Skrevet 3. juli 2010 Uff, hørtes ikke morsomt ut! Er han gammel? Jenta mi tok ikke flaske, eller tutekopp før hun var 7 mnd hun. Jeg prøvde alle merker og varianter, flere ganger om dagen, men nope!! Løsningen var (etter at jeg begynte å trappe ned ammingen, for så å få i henne vann) var å gi henne tutekopp hvor vannet rant lett utav, eller rett og slett bare ifra glass/kopp. Og gutten din er veldig liten enda, så ville jeg anbefalt å gi fra kopp, om du ikke får han til å ta flaske. Disse fås kjøpt på apoteket, og er de samme som de bruker på barsel for de som bl.a. er sugesvake. Tror de rommer ca 40 ml, og er lett og klemme litt sammen. Lykke til!
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 3. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2010 Nei det er ikke noe morro! Han er snart 4 mnder gammel, og det er først idag vi har prøvd med flaske på lenge.. Men det er ikke noe suksess enda! Får håpe det går bedre i morra. Jeg har jo ikke noe valg heller.. Hva heter de flaskene du snakker om?
zerendipity80 Skrevet 3. juli 2010 #5 Skrevet 3. juli 2010 Ett triks kan jo være å la han suge litt på brystet først (om du har den muligheten) og snike inn flasken når han har fått suge litt.
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2010 Det har jeg prøvd, og det var ikke noe suksess! Da blei han bare enda sintere.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. juli 2010 #7 Skrevet 4. juli 2010 Jeg måtte ta pause fra ammingen pga sterke medisiner i vel 2 uker med min mellomste når han var ca 2 mnd gammel (jeg pumpet meg underveis og kunne amme videre etterpå), han tok heller ikke flaske. Første dagen fikk vi knapt i ham noe, men ut på andre dagen gikk det bedre. Han var så sulten til slutt at han drakk, skrek, drakk og skrek. Tredje dagen gikk det enda bedre og ut på fjerde dagen tok han flaske som bare det. Vil tro du også opplever at når babyen bare er sulten nok, så drikker den av flaske også. Lykke til :-)
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. juli 2010 Vi hadde ett gjennombrud nå istad! Da tok han flaske som bare det! Og da hadde han ikke spist noe særlig på 5 timer, så han var nok veldig sulten! Så håper det fortsetter riktige veien nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå