*LillaMeg* Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Noen som har tips mot mageknip og hard mage? Jeg gir malt, 1teskje pr 1liter, han får nemlig mageknip ved for mye malt også.. :s Er ikke lett å velge rett mengde, for bæsjen hans er ikke hard eller for løs når den endelig kommer.. Men han sliter så med å få den ut virker det som, han blir skikkelig oppkavet, og begynner å grine. Han får nå vanlig nan, og er 9uker. Har tenkt å prøve Hipp sin for å se om den hjelper mot magen.. Men da kommer spørsmålene, hvordan i alle dager lager jeg denne på enklest mulig måte? :s Den skal blandes på 50g, tar jo tid før det kokte vannet blir 50g, og så 40g.. :s Med blandemetoden, hvordan vet jeg hvor mye vann jeg skal av det varme, og det kalde? Skal jeg blande vannet først, så pulver?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 Sønnen min fikk også magevondt av nan. Ble mye bedre med Hipp. Jeg har alltid blandet i drikketemperatur jeg. Sikkert ikke riktig det, men lettvint. Jeg har flaskene stående i kjøleskapet ferdig oppmålt. Når han skal ha mat varmer jeg flaska i mikroen noen sekunder og blander i pulveret. Dette har fungert fint i 7 måneder nå:-) Hvis du blander varmt og kaldt vann 50/50 er det omtrent drikketemperatur.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 3. juli 2010 #3 Skrevet 3. juli 2010 Sønnen min som nå er 3 år fikk kun mme. Han hadde veldig mye mageproblemer, men ble litt bedre av NAN HN1 som man får kjøpt på apoteket. Litt dyrere, men mer skånsom til magen. Verdt å prøve hvis det ikke blir bedre av Hipp.
*LillaMeg* Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2010 Får prøve hipp, og funker ikke den, så skal jeg prøve den andre nan.. Hmmm.. Kan jeg varme litt kokt avkjølt vann i mikroen, til det er 50grader? så hive oppi pulver, så kaldt kokt vann?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 Skulle ikke være noe problem, det viktigste er jo at vannet har vært kokt og at vannet er varmtnok til at pulveret løser seg helt opp..
Ccathrine Skrevet 4. juli 2010 #6 Skrevet 4. juli 2010 Sønnen min er 8 uker og får nan. Avføringen has er sånn som du beskriver. Jeg har aldri gitt han malt, men har funnet ut at sukkervann og vann hjelper. Men vær litt obs med sukkervannet. Min fikk nesten ei spise skje med sukkervann første gangen (på kvelden), neste dag kom det 4 kliss våte bæsjbleier.
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 5. juli 2010 #7 Skrevet 5. juli 2010 Min mini har ikke tålt noen annen mme enn nan hn1. Alt annet ble det krisevondt i magen av... En god del dyrere, men heller det enn å ha en hyleunge. Har prøvd å prøve å gi hipp, men det blir bare galt av det. Håper hun skal tåle vanlig mme etterhvert med tanke på å kunne gi grøt kjøpt i butikken!
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 5. juli 2010 #8 Skrevet 5. juli 2010 Jeg brukte forresten blandemetoden før, men nå koker jeg opp vann og avkjøler til ca 50-60 grader og har på termos. Termosen holder den temperaturen hele dagen, som vinterbarnet sier så er det viktigste at vannet har vært kokt. Jeg har litt kaldt vann i kjøleskapet i tilfelle det skulle være for varmt, men tøtta mi liker best at det er litt varmere enn 37grader, så det passer fint det
*LillaMeg* Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2010 Jeg håper jo at mageknipen skal gi seg ved 3-4måneder, når tarmene er mer vokst. :s Er ikke lett å se at han har det vondt. Bruker sukkervann nå og da, og det hjelper ikke så masse, han blir rolig, men får ikke ut noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå