Gå til innhold

Vogntips?? Bor i 3 etg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke oversikt over hvilke vogner det er der ute, men jeg tenke kanskje noen har hvert borti samme situasjon som meg.

Vi bor i 3 etg i en lavblokk, og trenger da en lett vogn som ikke blir for tung til å drasse med seg opp. Også må den kunne være liten å fiks til å legge sammen. Også klart, god ellers, og sikker. Tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør finne ut om du vil ha 3 eller 4 hjul, og om du vil ha svingbare/svingbart forhjul eller ikke. Skal du gå mye i skogen, eller bare i byen. Trenger du hjul som er gode på snø og slaps...

Om du virkelig må bære opp hele vognen vil jeg tro bugaboo er ett godt alternativ, da den kun veier noe slikt som 9 kg. Har aldri prøvd denne selv, men hørt mye positivt om den...og en del negativt. Folk liker jo som kjent ulike ting. Kan lese mer om den på barnevognguiden.no

Om du har en oppgang e.l. å sette vognen i, og det holder å kun måtte bære opp baggen til leiligheten, så kan du velge mellom en masse vogner, men jeg anbefaler da en vogn med softbag. Softbaggen er lettere å bære enn hardbag, synes nå jeg iallfall.

Vet ikke om dette hjalp så mye, men om det største kriteriet er å kunne bære vognen opp tre etasjer, så blir utvalget heller magert slik jeg ser det...

Skrevet

Hvorfor vil du ha med deg vogna opp i leiligheten?

Vi er i samme situasjon. Frem til nå har vi brukt et monster av en simovogn, men har bare båret med bagen opp og latt resten av vogna stå nede i trappeoppgangen.

Har nå kjøpt Brio Go, men kommer nok til å la den stå på samme sted som den gamle selv om den er myye lettere å bære, tror den veier 8-9 kg.

Ville tatt meg en tur i en eller flere vognbutikker og sett hva de hadde før jeg valgte. Tenk på hvor du skal trille, om du skal ha den mye i bilen og trillekomfort. For oss ble det avgjørende i vognvalget at sportsdelen kan snues begge veier, fire hjul (to svingbare) samt størrelsen når vogna er slått sammen.

Skrevet

Jeg er i lignende situasjon: Bor i 4. og har ingen steder å sette vogna nede, bortsett fra i bakgården (egne vognskur). Av den grunnen - og mange andre grunner - har jeg valgt Bugaboo Cameleon. Da klikker jeg bare av baggen og bærer den med meg opp. Ca 6 kg uten baby, tror jeg.

Bor midt i byen og Bugaboos øvrige egenskaper passer derfor bra for meg.

Lykke til med vognvalget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...