Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Polyanna- tenkte å sende deg en privat melding, men er din postkasse full? (Det var ikke mulig å sende).

Jeg er spent på om du har funnet ut noe om behandling/medisinering for "low responders".

Håper du har det godt. Selv takler jeg dette bedre enn jeg hadde trodd, men er mentalt sliten. Har bedt noen andre klinikker om en second opinion, men det kan drøye til over sommeren før jeg får svar -det gjør jo heller ikke noe. De må få kopi av min journal blant annet.

Jeg er nok mest innstilt på ED, jeg synes det blir en stor belastning og skulle gå gjennom en runde til med medisinering og spenning rundt folliklene. Uansett tror jeg det er viktig for det valget man skal leve med å ha undersøkt flere muligheter.

Ellers har jeg orientert meg litt rundt muligheter for ED. Selv om CFC samarbeider med Iakentro, er det ikke sikkert jeg velger dem. Mitt foreløbige inntrykk er at man får litt lite informasjon og oppfølging sammenlignet med andre klinikker. Nå vil jeg bli godt ivaretatt:-)

Håper ellers på en god og styrkende sommer for meg og alle andre jenter her inne! Lykke til med samtalen du skal ha med Lindenberg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142051574-polyanna67/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Sofia!

Så fint å høre det det går bra med deg etter sjokkbskjeden du fikk.

Jeg har vært bortreist en uke med jobben så jeg har ikke fått hverken tenkt eller oppdatert meg noe på dette "prosjektet" den siste uka. Avventer litt å ta noen beslutninger til jeg har fått snakket med Dr. Lindenberg, men jeg føler at jeg har lyst til å prøve en gang til med et annet opplegg før jeg gir opp og eventuelt går for ED.

Det jeg har klart og funnet ut så langt, er at mange litt eldre og low responders har større suksess med litt lavere medisindoser. Dette fordi vi uansett ikke får ut mange egg og da kan høye medisindoser ødelegge kvaliteten på de som blir tatt ut. Ellers er det populært i USA med "estrogen priming", dvs at man gir tilskudd av østrogen under syklusen. Har også lest at noen leger mener at man skal være forsiktig med Menopur hos low responders da Menopur i tillegg til FSH inneholder LH. For my LH hemmer visstnok utvikling av foliklene hos low responders. Vet ikke om noe av dette kan hjelpe hos meg, men jeg synes uansett det hadde vært greit å endre litt på opplegget dersom jeg skal prøve igjen. Det er jo bare dumt å prøve det samme om og om igjen hvis det ikke fører fram.

Skjønner godt at du ikke orker tanken på nye runder med medisiner, jeg er litt der jeg også. Det som må vurderes er jo hvor mye tid, penger og krefter man orker å bruke på å finne gullegget (som sikkert er der inne et sted) eller om det rett og slett er bedre for kroppen og psyken å gå for ED. Jeg vet ikke helt ennå....

Jeg skal holde dere oppdatert.;-)

P.S. Nå har jeg slettet alle meldinger i inboksen, så nå skal det være mulig å sende PM:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142051574-polyanna67/#findComment-142051622
Del på andre sider

Sofia:

Et lite innspill til ED klinkikker. Etter å ha "snust" litt rundt, har jeg fått et svært godt inntrykk av ava-peter. De gir tett oppfølging og er ikke av de mest kostbare. De tilbyr også eggdonorer med skandinavisk utseende, hvis dette er ønskelig. Dr Olga høster mange lovord... tror dette blir mitt valg ved ev ED.

Pollyanna: Takk for informasjon. Lykke til med samtalen til uka!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142051574-polyanna67/#findComment-142051692
Del på andre sider

Takk for infomasjonen, Polyanna67. Dette med lavere medisinering er interessant. Jeg fikk ut flest egg - 6 - første gangen, med lavest dose Gonal- F. Skulle jo tro legene ved CFC også vet hva de gjør, men jeg har forstått det slik at de også er litt uenige seg i mellom i forhold til hvilket opplegg man skal velge.

Det var sikkert godt med en uke der du kunne konsentrere deg om helt andre ting. Jeg tror også at gullegget finnes der inne et sted, men at det kan ta lengre tid å finne det nå en ikke er helt ung lenger. Men alt er mulig! Litt flaks handler det også om. Lykke til med samtalen med Lindenberg!

Håpefull_prøver: Takk for innspillet. Jeg ser også at Ava Peter får veldig mye skryt. Har bedt dem sende meg informasjon samt svare på spørsmål. De har også en veldig bra nettside. Synes også Spania virker interessant, men det er nok det dyreste landet. Det er godt å ha flere alternativer.

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142051574-polyanna67/#findComment-142051767
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...