Gå til innhold

Ny tatovering- syden om 3 uker- hvordan best behandle- tips noen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk meg tatovering for noen dager siden etter 6 uker ventetid! Jeg er strålende fornøyd med resultatet og er veldig opptatt av å ta best mulig vare på den. Nå er det slik at vi drar til syden om 3 små uker. Som jeg har forstått bør man holde seg unna sol og bading en stund etter man tar tatovering, men i syden blir det stort sett bading med småen hele dagen og solsolsol. Er det noen som har tips på hvordan jeg kan bevare den best siden den er enda "fersk"? Bør jeg dekke den med plast innimellom dagene-- takker for tips:-))

Fortsetter under...

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg ville prøvd å holde den unna solen for å unngå at den blekes, dekk den til eller hva du nå finner på. Man skal unngå å bade de første to ukene, men etter det skal det være uproblematisk :-)

Skrevet

Dersom den er ferdig "grodd" bør du smøre med sunblock slik at den holder seg best mulig. Helst bør du også dekke den til med klær, men det kommer jo helt an på hvor den er plassert.

Følg ellers instruksjonene du fikk da du fikk tatoveringen (regner med de fortalte om hvordan du best pleier den den første tiden og etterhvert vedlikeholder den).

Det kan jo også være en ide å skylle den med rent vann etter å ha badet i sjø eller basseng, da får du skylt vekk det verste av uhumskheter.

Skrevet

Ps. om den er nokså liten finnes det slike vanntette plaster som du kan sette på når du bader.

Skrevet

takk for tipsene:) joda, fikk mange gode råd med meg fra tatoverings studioet. De er veldig profisjonelle- men glemte å spørre dem om akkurat dette med bading og sol i henhold til sydenturen. Men, regner med å "pakke" den inn innimellom slagene i badebassenget og sjøbadene;) den er på underarmen og er litt størrelse på den. Takk igjen for tips-. de blir brukt:)

God helg

Skrevet

max solfaktor og smør ofte med fuktighetskrem etter dusj.

Ikke så farlig å bade i saltvann, værre med klor. Både sol og klor kan bleke fargene på den.

Ikke dekk med plast nei, det høres ikke bra ut. Den trenger luft og den har jo grodd når du reiser. Men husk sterk faktor. Du bør alltid smøre tattoveringene dine med høy faktor, også her til lands, ellers blir de fort blasse i fargen.

God tur og lykke til!

Annonse

Skrevet

gratulera så masse med tatovering:)

eg har bestemt meg for å ta,men funderer forsatt på kva eg skal ta...men eg lurte på ein ting..kor vondt var det?

blør det når mann blit tattovert?

Skrevet

takk for det:) etter maaange år med lyst fikk jeg endelig min etterlengtete tatovering. Motivet og plasseringen har jeg alltid vært ganske bevisst på hva jeg vil ha. Jeg tok på underarmen hvor det er ganske tynn hud og for min del gjorde det innimellom ganske vondt- men stort sett helt overkommelig:) jeg hadde lett gjort det igjen, for det er så verdt det!!! Tenker allerede ut min neste tatovering:-)) Må si at det er veldig inviduellt hvordan det å tatoveres oppleves og hvor man skal ta den på kroppen. Jeg blødde ikke mye under tatoveringen- kan bare si at det er verdt det og overkommelig:) Men, ville anbefale at du er helt sikker i din sak på motiv og plassering når du skal tatoveres. Lykke til:-))

Gjest eelis+kian
Skrevet

Man blør når man blir tatovert ja, de "skjærer" jo i huden :-)

Jeg har på hånden og på foten, og det var rimelig vondt ja. Særlig den oppå foten. Auau! Men jeg valgte to av de "verste" stedene da, på overarmen eller på skuldra f.eks. gjør ikke like vondt.

Skrevet

Ikke alle stedene som blør, men ja innimellom skjer det, men det er ikke snakk om mengder :)

Skrevet

Jeg har hørt mange smører seg med lipsyl (godt lag) enkelt og greit :-)

Har selv 3 tattoos, min erfaring er at de gjerne trenger påfyll med farge etter noen år, men da holder de seg fine etterpå. Har ikke gjort stort annet enn vanlig solkrem, men når de var nye dekket jeg de til :-9

God tur til syden, heldigen B-)

Skrevet

PS. De første tattoosene mine fikk jeg gratis påfyll med farge innen 1 år, men de var ikke så store og kun svart ink, den siste er stor og med farger, så den må jeg betale påfylling selv....

Så kanskje ditt tattoo-studio gir slike tilbud ?

Skrevet

Takk for svar og råd:) jeg har ikke noe gratis påfyll på tatoveringen- bare 3 månders etterfyll om evt skorpe eller annet er ufyllt. Men, er selvsagt bevist på at jeg må inn å fornye på den etter noen år. Slik min ser ut nå ser den veldig fin ut og ingen skorpe- tenker å behandle den pent og håper den da holder seg pen. Derfor jeg hører med tips her:)

Føler meg veldig heldig som skal til syden i år med den sommeren vi har hjemme- første gang på 7 år. Håper du får en god sommer også:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...