Gå til innhold

Barnefar er fast bestemt på Johannes hvis gutt. Jeg er i tvil.

Anbefalte innlegg

Hva forbinner dere med navnet? Jeg ønsker virklig ikke "Jesus-assosiasjoner", men navnet er kanskje så utbredt at det ikke er fare for det. Ellers tror jeg kanskje jeg syns det er "tungt". Liker bedre tostavelsesnavn, og ikke tre som i Johannes. Men det er jo fint også! Erværdig og gammeldags. Er det evldig mye brukt de siste årene? I så fall ønsker jeg å styre unna. Kom gjerne med alternativer=)

takk=)

Fortsetter under...

Johannes er knallflott! Jeg kunne godt brukt det selv hvis det ikke var "tatt" i familien. Det ligger på 38.plass på navnetoppen, så det er en del brukt, men ikke akkurat superpoppis.

Ellers er kanskje Johan et alternativ?

Johannes er nydelig, og mitt favoritt guttenavn. Det er et sterkt navn, og jeg ser for meg en flott gutt. Ærverdig og gammeldags er rette ord å bruke for å beskrive det. Johannes er ikke et "poppis-navn", så ikke noe du trenger å styre unna om du er redd for akkuratt det.

Ellers er Johan et bra alternativ, siden du liker best to stavelser. Men Johannes er helt klart best!

Annonse

Så vittig at du synes det jadamamma - jeg vil heller si at Johanne er litt maskulint, hehe. (Veldig glad i navnet Johanne altså, hadde det på listen til tøtto vår, så jeg mente det absolutt ikke negativt.)

For meg er Johannes et skikkelig mannenavn - en kar du kan stole på. Flott navn, jeg ville ikke tvilt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...