Gå til innhold

Dere som venter nr to, hva skal dere kjøpe inn av utstyr?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi får to tette her, så jenta vår som er 9 mnd nå, får fortsatt ligge i sprinkelsenga, så skal jeg heller kjøpe en type tøyvugge som man kan henge i taket som babyen kan bruke til eldste kan går over til juniorseng.

Så må vi ha ny bilstol til største, så minste får den vi bruker nå.

Ekstra voksipose til vinteren

Har lurt på om jeg skal kjøpe ammemadrass, men det kjøper jeg om behovet melder seg.

Muligens en søskenvogn, men lurer på om vi skal vente med det til det blir mer vår i luften. Det pleier å være så kaldt her om vinteren at det nesten ikke er mulighet for noe særlig med trilleturer uansett. Jeg får heller trille tur med yngste da storesøster skal gå i barnehagen. Hun må nok ha en vogn i barnehagen til å sove i kanskje?

Jeg tenkte at jeg ikke trengte det noe nytt utstyr med nr 2, men vi trenger jo nesten dobbelt opp av alt :P Og blir det gutt, så må vi handle en del klær, da det har gått mye i rosa her i huset.

*vi må ha ny vogn da vogna til førstemann brukes i barnehagen (vi bruker en sportstrille hjemme).

*Skal også ha ny bilstol da vi solgte den første bilstolen til elsdtemann (han var bare 8 1/2 mnd når den var så liten at vi måtte ha ny...).

*Eldstemann får ny seng så lille får overta sprinkelsengen.

*Ellers skal vi ha stellekommode (brukte stellebord til første).

*voksipose -eldstemann bruker fortsatt sin..

resten tar vi etter behov=)

Jeg venter også nr. to, og kommer ikke på noe vi egentlig trenger. Den eldste datteren vår blir to snart, og hun flytter inn på et nytt rom. Dermed står babyværelset klart til lillejenta når hun skal begynne å sove for seg selv.

Vi kommer nok til å kjøpe litt klær som bodyer o.l., men jeg har nesten litt dårlig samvittighet for at babyen vil komme til å arve så mye. Jeg er selv nr. to i søskenrekka, og ønsket ofte at jeg slapp å arve etter storesøster. Men dette er jo ikke noe tema når de er så små. Vi får bare prøve å være bevisste på det når jentene blir eldre, tenker jeg.

vi har kjøpt en ny vogn til storesøster, som skal brukes til og fra barnehagen, sånn at lillebror får kombivogna hennes.

ellers må vi ha litt "gutteklær" etterhvert. har mye nøytralt til storesøster de første mnd, da vi ikke viste kjønn på forhånd (men nå så vi ganske tydelig en liten tissetass i magen ) :)

hmm... jo, trenger ny stellematte som skal være oppå vaskemaskina. sist hadde vi sånn stativ oppå badekar, men har flyttet, så det solgte vi..

ellers har vi både seng, bilstol og det vi trenger tror jeg..

kommer sikkert til å kjøpe litt småting, men er ikke noe som er prekært.

(det blir forresten litt under tre år mellom ungene)

:)

Annonse

Har så langt kjøpt inn noen ting som jeg savnet, men ikke kjøpte sist. Som klær i str 50 og ny vogn som er bedre egnet til vinterbaby. Kommer nok også til å kjøpe litt nye tepper, kluter ol. Vurderer også ny vinterpose. Har både voksi og lammeskinnspose, men begge de var arvet til førstemann, og har vært brukt av mange. Vår eldste er 3, så sånn sett er det meste av babyutstyr nå "ledig" igjen. Vurderer også å kjøpe nytt lammeskinn og ny madrass til sprinkelsenga, da eldstemann har hatt noen uhell der. Og så må vi se hvilket kjønn vi får. Kommer det en jente denne gangen kommer vi nok til å kjøpe inn litt mere klær, men om det blir en gutt har vi mye fint fra storebror ;)

Vi har kjøpt søskenvogn, da det blir to år mellom og jeg sannsynligvis kommer til å være hjemme med begge to en periode... den er kjøpt pent brukt på finn..

ellers kjøper vi nok ny seng til lillegull, slik at lillebror kan arve sprinkelsengen. Vi trenger også bilstol til lillegutt da vi lånte et da llillegull var nyfødt.

Dessuten har vi kjøpt endel klær, da det blir gutt denne gang og ikke alt babytøyet fra forrige gang passer så godt til en liten gutt..

Det er gøy å handle inn litt nytt, nå også, men vi prøver så klart å begrense oss littegrann, er ikke nødvendig å kjøpe masse nytt, når man har mye som ikke er brukt så lenge fra før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...