Gå til innhold

Noen andre som har hørt om skadelige stoffer i lokkene på barnematen?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira06
Skrevet

Kom akkurat hjem fra en ukes ferie i Danmark, og ble litt forbauset over hva jeg hørte der ang barnemat.

Vi bruker ofte middagsglass til frøkna på 9 mnd, og jeg tok ikke med meg noe fra Norge ettersom det er akkurat samme typene de har i Danmark. Men hadde STORE problemer med å få tak i noe som helst av barnemat på glass. Alle butikkene var tomme, og det var satt opp lapper hvor det stod at fra 1. juli ble et stoff som ble brukt i lokkene på barnematen forbudt i landet. Da ingen av produsentene hadde fått produsert opp mat i andre "beholdere", så hadde de for øyeblikket ingen mat.

Jeg blir jo da litt usikker på om det er samme lokk de bruker i Norge også, ettersom glassene alltid har sett helt like ut. Spurte på Kiwi her jeg bor i kveld når jeg kom hjem, og de hadde ikke hørt noen ting. Synes det er litt skremmende å tenke på at det kan være skadelige stoffer som fortsatt blir brukt her, så har planlagt å ringe de store produsentene på mandag.

Noen andre som har hørt noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt om dette, men vil veldig gjerne høre hva du får som svar på dette fra produsentene:)

Vi ska til Danmark i August, regner med de har fått mat igjen da, men tenkte nå å ta med noe selv likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...