Gjest Kira06 Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Kom akkurat hjem fra en ukes ferie i Danmark, og ble litt forbauset over hva jeg hørte der ang barnemat. Vi bruker ofte middagsglass til frøkna på 9 mnd, og jeg tok ikke med meg noe fra Norge ettersom det er akkurat samme typene de har i Danmark. Men hadde STORE problemer med å få tak i noe som helst av barnemat på glass. Alle butikkene var tomme, og det var satt opp lapper hvor det stod at fra 1. juli ble et stoff som ble brukt i lokkene på barnematen forbudt i landet. Da ingen av produsentene hadde fått produsert opp mat i andre "beholdere", så hadde de for øyeblikket ingen mat. Jeg blir jo da litt usikker på om det er samme lokk de bruker i Norge også, ettersom glassene alltid har sett helt like ut. Spurte på Kiwi her jeg bor i kveld når jeg kom hjem, og de hadde ikke hørt noen ting. Synes det er litt skremmende å tenke på at det kan være skadelige stoffer som fortsatt blir brukt her, så har planlagt å ringe de store produsentene på mandag. Noen andre som har hørt noe om dette?
1+1 :) Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 Jeg har ikke hørt om dette, men vil veldig gjerne høre hva du får som svar på dette fra produsentene:) Vi ska til Danmark i August, regner med de har fått mat igjen da, men tenkte nå å ta med noe selv likevel...
calalalala Skrevet 3. juli 2010 #3 Skrevet 3. juli 2010 Det er BPA. Sikkert samme i Norge? Var jo det det var så mye snakk om at var i tåtesmokker. Men er det ulovlig i små mengder i Norge? http://www.nestle-nordic.com/corporate/dk/press/pressreleases/2010/Børnemad+på+glas.htm
calalalala Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 http://www.nestle-nordic.com/corporate/dk/press/pressreleases/2010/Børnemad+på+glas.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå