Gå til innhold

spm. angående leie i uke 35 + +!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig er det å vite hvordan babyen ligger i uke 35? hvor viktig er det å måle symf.mål ved hver kontroll nå? i det hele tatt hvor viktig er kontrollene fremover nå?? Her må legges til at jeg er andre gangs fødende.

Har hatt litt dårlig erfaring med jordmor/ lege denne gangen, derfor må jeg spørre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kontroll hver fjerde uke fram til uke 36, da er det normalt (og viktig tror jeg) å sjekke leie, i uke 36 altswå, ingen fare før den tid, men er jo vanlig at de følger med fra 32-34 kanskje??? etter uke 36 er det nok normalt med annenhver uke kontroll, ( kontroll uke 36, uke 38 og uke 40) og deretter vurderes jo på føda hva man gjør.... noen ganger må man nok mase seg litt fram i systemet. det føles kjipt, men her må man nok bare stole på sine egne følelser... det er liksom ikke bare en selv det handler om lenger, det er et annet lite menneske som ikke kan snakke for seg....

lykke til framover!!! :-)

Skrevet

og ang symfyse målinger, de skal jo ifølge min jm gjøres ved hver kontroll....

Skrevet

Jordmor glemte å sjekke sf mål ved siste kontroll, er nå sykemeldt. Legen jeg var til kontroll hos etter det hadde 10 min. til meg før neste pasient.... sjekka ikke sf.mål, lytta ikke, sjekka ikke leie.... sa selv at han ikke hadde så god peiling på dette. Nærmeste sykehus har sommerstengt....

Må si jeg er utrolig glad for at jeg er 2.gangs fødende...syns synd på de som er 1.gangs og usikker i kommunen, helt uholdbart syns jeg! Særlig når en vet at jordmortjenesten er en SKAL tjeneste kommunen skal ha!

Jeg var til lege ved første sjekk, denne legen sjekka hvor langt livmora hadde kommet....midt mellom navlen og skambenet sa han. komiske greier, når en vet at livmora så vidt er kommet frem fra skambenet ved 12 uker.... bare ett lite hjertesukk fra meg.....Blir jo litt lett irritert for tiden!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...