Gå til innhold

Hvor mye drikker barnet deres?

Anbefalte innlegg

Hvor mye MME drikker barnet deres?

Min er 3 mnd. og drikker ca 5. ganger 180 ml per dag. Dette har jeg fått en hel masse kommentarer på fra forskjellige folk som syntes det er for mye...er det det?står jo på boksen(nutramigen vi bruker nå) 2-4 mnd: 180 ml...

Lurer på en ting til; når jenta vår er sulten får hun skikkelig kolikkskriking, heeeelt utrøstelig(hun har hatt kolikk nå i 3 mnd, men nå er det bare slik skriking når hun er sulten), og det er etter ca. 2 timer og 50 min etter siste flaske. Er dette normalt? Med en gang hun får flaska i munnen er alt ok!Merkelig...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142050388-hvor-mye-drikker-barnet-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm.. Kanskje du bør gi mindre måltider, men oftere.. Hvertfall om hun er sulten etter 2timer og 50min.. De er jo fortsatt selvregulerende selv om de får mme.. Eneste er at det ikke bør overstige 1liter i døgnet over lengre tid.. Eller begynne med litt velling, slik at hun blir ordentlig mett..

Jeg har en på 2måneder, som drikker mellom 60ml og 100ml ca. 8 ganger om dagen.. Han er og sulten etter ca.2 og en halv time.. :)

Er du usikker på mengde, og tid og slikt, så snakk med hs.. :) Jeg trodde min spiste for ofte og for mye, men etter litt regning (13% av kroppsvekten gange vekt, delt på antall måltider, men den prosenten endrer seg etter alder og vekt tror jeg, for har hørt 15% her, men dette er da bare tommelfingerregel.) så fant vi ut at han spiser ikke så farlig mye, og litt mer en det han må ha i seg.

Det kan hende hun har udekt suttebehov? Barn som får mme trenger ofte en del smokk i løpet av dagen.

En tommelfingerregel er at barnet ikke skal drikke mer enn 1 liter mme daglig over lengre tid. Det høres det jo ut som din gjør, du kan jo ta opp med helsestasjon ev overgang til velling feks på kvelden.

Min datter på 2,5 mnd drikker i snitt 7 dl daglig på 4 batonger, 5 om hun våknet på natten.

Det er mye å drikke 180 ml per gang, men dere holder dere uansett under anbefalt mengde per døgn. Noen sier 1000 ml, andre sier 1200 ml er max - jeg vet ikke hva som er riktig. HS sa til meg at mini skulle ha mat 8-12 ganger om dagen - men det har aldri funket her. Jeg tenker det er fordi det er lettere å få mat ut av en flaske, dermed drikker de mer av gangen. Tror vi mater ca 5- 6 ganger i døgnet

Høres ut for meg at du bare må følge med på hvor mye den lille får i seg per døgn - overstiger det anbefalt dose så kan du snakke med helsestasjonen om å starte med velling/ grøt litt før 4 måneder. Hørt om mange som har måttet gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...