Gå til innhold

Nei eller ja til en funsjonshemmet gutt er med i Lano?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener nei fordi det blir dermed forskjellsbehandling bare fordi nesten alle synes synd i han å skal stemme ja på han,hva var da vitsen med de andre barna da?Skjønner dere hva jeg mener?Å en annen ting:Ikke vil jeg kjøpe Lano da vist han vinner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor ikke!? Verden er på langt nær perfekt... Kommer uansett fortsette med å kjøpe Lano-såpe.

Skrevet

Hallllo dette kan ikke være seriøst. Du mener ikke en funksonshemmet ikke kan delta som alle andre. Hva skjer i hodene til folk. Du trenger ferie.

Skrevet

Ja sjølvsagt skal alle få vere med......!!!Alle er da mennesker,sjølv om dei har ein funksjonshemming....

Skrevet

Her burde foreldrene vise hensyn/omløp synes jeg. Det er ikke sikkert at denne gutten er psykisk utviklingshemmet, kanskje "bare" fysiske handikap som CP eller lignende. Jeg har selv en liten slektning med CP som ikke ser ut som alle andre. Hun hadde blitt helt knust hvis foreldrene hadde sendt inn bilde av henne til Lano-ungen. Nå mener jeg ikke at hun ikke ville synes det var moro som barn, men som tenåring (som hun nå er), hvor man i flere år allerede har innsett at man ikke ser ut som alle andre, måtte forfølges av et slikt bilde på internet. Det forsvinner nemlig aldri!!

Skrevet

Jeg er enig med deg Hi...

Føler han har mer stemmer pga folk synes synd på han, og det synes jeg blir feil ovenfor de andra barna som er med.

Og jeg synes synd på gutten som kansje kan bli husket for det:S

Han har like mye rett på og være med i konkuransen som alle andre, men om han vinner kommer ikke jeg til og kjøpe lano produkter.

Skrevet

Det er vel det dummeste jeg har hørt! Ikke kjøpe et produkt fordi de velger en funksjonshemmed unge til å fronte produktet deres...vel og merke etter at halve Norge ønsker at de skal bruke han!! Da er du påvirket av reklame ass!! Så hvis ungen er søt eller mannen er sexy så er det løp-og-kjøp eller??

Synes da alle som vil skal få delta uansett om barnet er søt eller sur, stygg eller pen, normal eller funksjonshemmet!! Det får da være opp til foreldrene om de vil utlevere barnet sitt eller ikke, så får det også bli deres dårlige samvittighet om barnet skulle lide av det senere!

Jeg har lagt ut bilder av mine....men innrømmer at jeg er usikker på konsekvenser av det selv om man leser titt og ofte om bilder på nett. Det eneste jeg er bekymret for er pedofile..legger derfor aldri ut bilder der barna mine er nakne...men er sikkert tusen andre ting man bør se opp for også!!

Skrevet

Rister på hodet og håper at dette er et tulle innlegg.

Alle har lik rett til å være med i slike konkurranser. Det er nesten som før i tiden dette, når det bare var hvite som kunne gjøre ditt og datt!!

Det er slike folk som deg HI jeg ikke ville ha omgås med!!

Skrevet

Jøsses for noe ufølsomme mennesker som sitter her inne!!!! håper virkelig ikke foreldre til barn som kanskje er litt annerledes leser denne tråden.. Jeg hadde blitt knust!!

Skrevet

Au. Hadde faktisk trodd at vi var kommet litt lengre i Norge i 2010. Hadde skjønt HI dersom vedkommende satt ute på den Afganske landsbygda med steinalderholdningene sine...

Bør vi tillate homofile? kvinnelige prester? sorte mennesker på de framste setene i bussen? jenter og gutter sammen i gymtimen? ting vi ikke liker? folk som er uenige med meg?

Svaret er stort sett nei, gi dem bøter og forby ting jeg er motstander av.

Ha en fin ettermiddag mens dere tvangsstreliserer tatere og lobotomerer samer.

Makan!

Skrevet

Man kan jo ikke nekte barn å være med pga funksjonshemminger. Er det lov?

Det må jo være opp til enhver hvem de vil stemme på.

Og skjønnhet kan være mye.

Og til deg som ikke synes man skal eksponere funksjonshemmede barn:

funksjonhemmede barn er eksponert hele tiden. De vil alltid bli lagt merke til. Og stilt plagsomme spørsmål.

Så jeg skjønner at noen tar det helt ut.

Skrevet

Jeg er seriøs altså,det er nok ikke du som skjønner meg,men takk til dere som gjør det.Om du fikk høre du ikke var en skjønnhet hadde du meldt deg på skjønnhetskonkuranse for det?Jeg vet jeg har bra smak å finner jeg noe jeg synest er pent kjøper jeg det,vist ikke dropper jeg det.Jeg er ikke den som løper å kjøper om en mann eller unge eller hvem det nå er er søt,kjøper produkter fordi jeg trenger det,altså viktige produkter men står over vist det er noe jeg må forklare for mitt barn,ja å mitt større barn ler jo av slike å hvorfor skal jeg da kjøpe slikt produkt?kan ikke si det er helt normalt å se slik ut kan jeg vel?Nei beklager altså men jeg kjøper ikke det produktet.

Skrevet

I årets Lano konk ligger det en funksjonshemmet gutt på topp. Jeg tror Lano jobber hardt for at denne gutten ikke skal kunne vinne. Lano er ute etter et barn med sjarm og glimt i øyet. Denne gutten er sikkert vel så sjarmerende og har glimt i øyet for noen, men de fleste stemmer han har fått er nok fra de som syntes synd i han og familien.

Jeg personlig kjøper ikke Lano uansett, men syntes heller Lano kan gi denne gutten og familien en god kompensasjon for en fantastisk deltagelsen, og la nr 2 vinne selve konken.

Tviler på at vi på landsbasis syntes denne gutten er den med mest sjarm og glimt i øyet av alle deltagerne i hele landet.

Noen mennesker har rett og slett fått seg en altfor stor dose empati.

Hilsen mamma til en like funksjonshemmet jente.

Skrevet

For et teit innlegg!

JA selvfølgelig er det greit at en funksjonshemmet gutt er med iLano konkurransen.

De som slutter å kjøpe Lano hvis han blir årets Lano unge, mangler noe!

Funksjonshemmet eller ikke, spiller ingen rolle!!!

Alle barn er like mye verdt , og skal ha samme rettigheter!

Skrevet

ingen barn stiller like, alle ha sine fordeler og ulemper. for noen er det tydelig, for andre er det ikke så tydelig. Alle barn, uansett om de er fysisk ulike har rett til å være med i en sånn konkurranse! Jeg synes feks at afrikanske babyer er de søteste i verden, og ville glatt stemt på en liten afrikansk en bare fordi de er så nydelige. Jeg kunne også gjort det med en som var funksjonshemmet, de er jo nydelige! Så uskyldig uvitende om at de har større utfordringer en andre barn i vente....om en da vinner en lano kokurranse så sier jeg GRATUELERER! Noen seire i livet er mer unnet noen enn andre sier nå jeg.....så alle foreldre som har meldt på sine barn; LEGG BORT KONKURRANSE INSTINKTET NÅÅ!!! Dette er en uskyldig konkurrase med uskyldige barn!!!!

så det så!

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med et funksjonshemmet barn på Lano-produktene. MEN det burde i tilfelle være et barn som kan bade, siden det er SÅPE det skal reklameres for...

Skrevet

trodde lano var en konkuranse om en ferietur jeg, ikke skjønnhetskonkuranse for prippne kjærringer.

Og skjønnhet er dessuten et relativt begrep.

Syns han er helskjønn jeg.

Skrevet

btw..

Alle som snakker om "jeg kjøper ikke denne såpen om han er på bildet.. " etc. håper dere ikke sier det foran ungene. Det er et syn jeg vil at mine unger ikke skal ha, at alle som er annerledes er "stygge", rart det er mye mobbing i det norske sammfunnet????

Skrevet

Jeg tror ikke Mikaels funksjonshemming impliserer at han ikke tåler vann.

Skrevet

ditt større barn ler av slike?? slike hva? fy faen..

Skrevet

Jeg synes at denne gutten er fantastisk herlig! Og det mener jeg. Det eneste argumentet jeg kjøper er det at på en såpeflaske bør det være bilde av et barn som bader, og det tenkte jeg når jeg så bilder av helt friske barn som ikke bader. Jeg trodde det var underforstått at det skulle være badebilder.

Leste intervjuet med mammaen til denne gutten, og der forklarte hun at han ikke kan bade, for han drukner på grunn av en ventil eller noe som han har i halsen.

Poenget med konkurransen er vel å få oppmerksomhet rundt produktet, og det har de fått! Er vel god reklame for Lano dette. At Lano ikke motarbeider dette får meg til å kjøpe såpen likevel. Hadde de sagt at han ikke var en verdig vinner, hadde jeg holdt meg langt borte.

Skrevet

Jeg skal si meg enig i innlegget over!

Og hvis premien er en ferietur, så trenger sikkert denne familien det mer enn noen andre!

Jeg håper virkelig at denne gutten vinner:) For verden er ikke perfekt..sorry.. hadde verden vært perfekt hadde jeg gått 9 mnd gravid istedet for 5mnd..da hadde datteren min sluppet å komme til verden 450gr! Men sånn er det ikke!

Skrevet

JAAAA, klart han skal.

Dette må være ett innlegg for å provosere, kan ikke skjønne at voksne mennesker har ett slikt syn på funksjonshemmede.

Nei, dette blir for dumt.

Skrevet

Hele denne diskusjonen er i grenseland til hva moderator kan tillate. Husk normal høflighet og respekt for andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...