Gå til innhold

Dere som har barn med ca 2 års mellomrom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Har dere hatt bruk for søskenvogn ? Har blir det 2 år og 3 mnd mellom dem og størstemann er fortsatt avhengig av blunden sin. Han kommer til å være i barnehagen i ukedagene.

Tenkte at hvis familien er ute på tur så kan storebror bruke en trille vi har (der man kan legge ned ryggen) Men tenkte også at det hadde vært greit med en søskenvogn..? Eller hva tenker dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 1,5 år i mellom og skal ha en søskenvogn, men tenker vi må ha en trille i tillegg til dypvogna mens lillebror trenger den.

Litt vanskelig å vite synes jeg, men vi finner vel ut av det bare vi får prøvd litt :)

Skrevet

Samme aldersforskjell her. Vi kommer ikkje til å kjøpe søskenvogn. Ei trille står i barnehagen og minsten tar den ordenlige vogna. Men trur vi venter litt med å kjøpe enda ei trille til for å se om vi har behov. Vår sover og på dagen. Han sover en time og sjelden vi er ute på den tiden likevel. Men får heller ta vogna litt frem og tilbake fra barnehagen de gangene eg ser vi har større/lengre planer for helga.

Skrevet

Du må nesten se ann behovet.. Som du sier er jo storebror i bhg ofte etc. Jeg har kun bhg to dager i uka ettersom vi jobber turnus begge to. å da er jo begge barna ofte sammen, og skal vi da ut på trilletur, på kjøpesenter etc trenger vi en søskenvogn. De blir fort slitne i beina, å har du litt ærend å ordne er det lettere med to i vogna enn 1 som flakser avgårde. Den blir nok ikke mest brukt den søskenvogna, men synes det er greit å ha muligheten. Kjøpte bare en billig brukt en på finn.no. Så er det jo bare å selge om du føler du ikke trenger den mer.

Kjøpte en Brio Double wave. Stødig 4-hjuling med god plass under. Vi har gangavstand til sentrum så vogn er ofte i bruk!

Skrevet

Her er det to år mellom hver. Trudde vi skulle ha behov for søskenvogn før vi fikk nr 2, men syntes de var litt dyre så kjøpte ikke. Og det er helt greit!! Har ikke savna det. Har hatt trille ved noen anledninger, og ved kriser har dem sittet sammen i vogna. Til og med sovet der to stk ;) Vi har også bæremeis, så noen sammenhenger er den brukt. Trodde som sagt at vi ikke kunne klare oss uten søskenvogn med to tette, men det har ikke vært noe problem her! Og toåringen blir plutselig veldig stor og selvstendig når det kommer en baby i hus ;)

Skrevet

jeg brukte søskenvogn mye med mine to, 1.5 år i mellom. Da er det mye lettere å finne på ting med dem alene. Anbefaler det altså!!=)

Skrevet

Har 2 gutter med 2 år og 4 mnd mellom og hadde ikke bruk for søskenvogn. Fant på andre løsninger når vi skulle ut på tur. Storebror ble plutselig så stor da vi fikk baby i hus så vinterstid kunne han sitte på kjelke som jeg dro etter meg mens når sommeren kom ble det trehjulsykkel med tau i jeg dro etter meg. Gikk Kjempe flott. Nå blir det 2 år og 5 mnd mellom minsten og lillebaby i magen og trur jeg skal se det an denne gangen og om jeg trenger no søskenvogn eller ikke :)

Skrevet

Her blir det 2 år og 3 mnd mellom dem og jeg har bestillt en søskenvogn, men det er rett og slett fordi vi bor veldig sentralt og jeg bruker så og si ikke bilen i det hele tatt.

Derimot så går jeg overalt, til bhg, butikk, turgrupper osv... så har vi jo helgene der det veldig ofte blir handling på kjøpesenter, dyreparken osv....

Er sikkert veldig forskjellig behov, men for min del tror jeg det blir bedre av at jeg kan samle dem i samme vogn.

Håper jeg får rett;)

Skrevet

Her blir det 2 år, og 2 mnd i mellom, men etter som han går i bhg i uke dagene, og det blir oftest på dag tid man går tur med babyen, så tenker jeg storebror klarer seg med søskenbrett i helgene.

Skrevet

Tusen takk for mange svar :) Da tror jeg bare at vi skal se det ann jeg. Får håpe vi ikke trenger det men innimellom er han veldig glad i å slappe av i vogna. Men nå er han jo lille "babyen"min men som dere sier så blir han plutselig veldig stor når det kommer en lillebror i hus :)

Skrevet

Her blir det 23 mnd mellom dem, og jeg tenker å kjøpe en billig søskenvogn brukt via finn, så er det ikke krise om den skulle vise seg å bli lite brukt.. Men ser for meg at det kan være veldig greit m søskenvogn iblant, spesielt hvis man skal på handletur, lengre skogsturer osv med begge to. Størstejenta begynner i bhg i august, men kan nok hende at hun skal ha en fridag hjemme m oss i uka, og kanskje litt kortere dager iblant, og da blir det nok ekstra greit m en vogn som jeg får dem begge oppi samtidig.

Skrevet

Jeg kjøpte mountain buggy søskenvogn på tilbud til 6600kr på babykos i stavanger for en god uke siden (inkl babybag), forstod det tilbudet skulle vare en stund. Tips, søskenvogner koster fort nye 10-12 tusen kr... :)

Skrevet

Her blir det 20 mnd mellom de, skal kjøpe søsken/tvillingvogn i sverige sparer da 300 nok på det. Skal kjøpe moutain buggy+en bag til babyen. Koster 12 tusen hvis jeg skulle kjøpe vogna her hjemme. Kan jo selge vognen etter jeg har brukt den. Tror det er veldig opp til hver enkelte å bestemme om de trenger vogn, noen bruker vogna mye mens andre lite, Bruker vogn mye så derfor skal jeg kjøpe søskenvogn.=)

Skrevet

2 år mellom våre, å når den største tar en lur bruker vi evt babybjørn/manduca til minsten!Sover jo stort sett bare 1time. Har to vogner, men største har fått stå brett på dypvognene! den største er ikke så glad i å sitte i vogn. noe jeg synes er heeeelt greit:)

Mountain buggyen er mye billigere på finn.no også forresten... litt under 9000.- med bag og bøyle (søskenvogna)

Skrevet

9000 på finn? da er den jo ikke ny?

Skrevet

Tips: Carena double swing (2010 modellen med myke hjul ikke harde) 4500 inkludert en hardbag.

Skrevet

Jo 9000, å da er den ny,(2010) importert fra utlandet. Negative med det er at du har ikke noe garanti her hjemme! Sjekk også kids&care for kampanjetilbud også!

Skrevet

De har en helt ok søskenvogn på babyshop til kr 2999. Om du ikke skal bruke den så mye ville jeg ikke lagt så mye penger i det. Venter nr 3 på 4 år, hadde ikke søskenvogn til nr 2 men savnet det. Nå har vi kjøpt billigutgaven som står og venter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...