Gå til innhold

hjelpe modnings akupunkter i d hele tatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har fått testet om d virker og i så fra hvor mangen behandlinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt modningsakupunktur siden uke 35 - 1 gang pr uke, 2 ganger nå på slutten. Dvs 8 runder totalt. Har hatt det som kjennes som veldig effektive kynnere / modningsaktivitet og hadde allerede 2 cm åpning da jeg var på kontroll i dag. Med nr en hadde jeg ikke 2 cm før det var gått mange, lange, smertefulle timer da fødselen først startet. Så effektivt for min del virker det som :-)

Skrevet

Modningsakupunktur skal ikke gjøre deg fortere klar, og setter aldri igang noen fødsel. MEN, når kroppen og babyen er klar for fødsel, så skal hele modningsprosessen gå lettere hvis man har hatt modningsakupunktur, sies det... Altså at livmorhalsen forkorter seg raskere og modningsprosessen går fortere. Så det blir feil å tro at man skal føde tidligere pga akupunkturen, for fødselen starter ikke før kroppen er klar uansett...

Gå inn på Babyverden og under fanen "fødsel" kan du lese litt mer om det, en undersøkelse bl.a.. :)

Jeg skjønte etter å ha lest der at jeg hadde en litt feil oppfatning av hva modningsakupunktur egentlig er!

Og til slutt, det er ikke alle som responderer like bra på akupunktur, det er forskjellig fra person til person. Så det er vanskelig å vite... Jeg har tatt akupunktur flere andre ganger for andre ting, og vet at jeg responderer bra på det, så jeg krysser fingrene for at det skal fungere denne gangen også :)

Skrevet

Ja, viktig skille som du skriver. Man skiller mellom modningsakupunktur og igangssettingsakupunktur. Modningsnålene gjør - i teorien - at fødsel pga modningen går lettere når den først starter, men er ikke noe som i seg selv starter eller fremskynder fødsel. Når man er ved termin kan det settes igangsettingsakupunktur, der nålene settes andre steder med det mål å starte fødselen. Men er ikke kroppen klar, er den ikke klar :-)

Jeg har hatt supereffekt av akupunktur for bekkenløsning/-låsning, og også modning (har sjekket fremdrift hos JM). Men igangssettingen har ikke hatt effekt etter 2 skikkelig hestekurer hos akupunktør, selv om jeg er på overtid iht UL-termin.

Uansett, hvis modningsakupunkturen kan forkorte og forenkle selve fødselsforløpet, er det viktigst for min del.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...