Gå til innhold

vekker dere deres nyfødte hvis de sover i over 3-4 timer+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei gjorde ikke det.han la på seg fint og amminga gikk greit så da var det bare å la han sove!skjedde jo ikke så ofte likevel...

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å gjøre dette på poliklinikken i går. Men viser seg at vesla har gulsott og antagelig derfor hun sover så mye. Desto viktigere å få ammet ofte, så nå vekker henne hver tredje time. Ikke lett gitt, men det går som regel til slutt. Har du fått sjekket om dette kan være grunnen? Jeg spurte på barsel , men de syntes hun så fin ut. Syns selv hun var litt mørk så spurte om ikke de kunne teste sammen med føllingsprøven i går.

Skrevet

Nei, gjorde ikke det. Frøkna var bare 2800g da hun ble født, men alikevel mente de på sykehuset at jeg ikke behøvde vekke henne for mat. Er visst de som er født tidlig som av og til har problem med å regulere matinntaket. De andre vil våkne når de har behov for mat. Så med mindre vekstkurvien ikke er tilfredsstillende er det bare å la den lille sove. Kanskje mamma også får kvilt seg litt da :)

Skrevet

Vi gjorde ikke det.. fikk beskjed om så lange han sov var han fornøyd. Men mener å huske jeg ringte min mor et par ganger.. kunne ikke skjønne at det var normalt at han sov så mye:) Men en fin kombinasjoen med skole og eksamener var det:)

Skrevet

Ja jeg gjør det (på dagtid bare selvfølgelig), og fikk beskjed om dette på barsel poliklinikken med begge min barn. Både på grunn av melkeproduksjon helt i starten, men ikke minst for å prøve å få regulert de lange soveøktene til nettene.

Skrevet

Gjorde det på første, for de var veldig opptatt av det måtte man gjøre på sykehuset. Men hun var jo klin umulig å vekke enkelte ganger. Som vi styra med bading, kald klut på magen, massasje under beina osv for å få henne våken.

Nr 2 får sove så lenge hun vil og får mat når hun våkner. Fungerer veldig bra.

Begge ungene har vokst som de skal og ser ut til å ha det fint.

Skrevet

Jeg gjorde det de 2første ukene.. Han var liten i vekt, og måtte ha mat hver tredje time.. Etter 2uker klarte han å regulere det selv, og sov sjeldent så lenge før mat, men vekket han noen ganger da, utenom på natta.

Så lenge de spiser og vokser greit trenger man ikke å våkne de..

Skrevet

På dagen - ja, på natten - nei. Det er rådet/instruksen jeg fikk på barsel.

Skrevet

Vi fikk beskjed om å vekke han hver tredje time frem til han veide 3 kilo

Skrevet

Jeg gjør det på dagtid, ikke natt (selv om det er sjelden hun sover lenger enn det om gangen enda). Opplevde en 5-timers soveøkt en formiddag på sykehuset med et vannvittig sultent barn etterpå. Var hyl og skrik og nesten umulig å få henne til å konsentrere seg om puppen. Tenker dessuten at det er viktig for stoffskiftet og blodsukkeret hennes med jevne måltider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...