Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er 2 uker gammel og har de siste dagene hatt så tørr hud. Det er ikke over hele kroppen, men der det er litt folder, som rundt håndledd og ankler, men også på hendene. Huden flasser slik at jeg bare kan dra den av. Han er ikke nevneverdig rød eller sår under, og det virker ikke som om han har noe vondt av det. Har ikke badet han mer enn et par ganger, og har hatt litt olje i vannet, så jeg forstår ikke helt hvorfor han flasser sånn. Noen som har opplevd det samme, eller har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sharazi
Skrevet

Vår sønn har hatt det sånn siden fødselen av (2,5 uke). Da fikk vi beskjed om at det ikke var tørr hud, men et hudlag som skilles vekk etter fødselen eller noe.. Husker ikke helt jeg, men jeg vet bare at vi ikke skulle gjøre noe ekstra! :)

Han startet på magen og han hadde vanvittig tørre hender og føtter når han ble født. Nå er det kun lårene og litt igjen på føttene. Vi opplevde at det ble litt verre etter han badet (vann med olje), men så gikk det seg til igjen etter et par dager..

• 3 måneder senere...
Skrevet

Lillejenta her på nesten 2 uker er plaget med tørr hud på magen og rundt anklene. Helsesøster sa på hjemmebesøket at alle nyfødte skifter hud etter fødselen, og at det er helt vanlig at de flasser:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...