Nagilimia Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Beklager, men her får dere mye frustrasjon på kjøpet Gutten min på 1,5 bæsjer 2 ganger for dagen. 1 gang om morgen og en gang om ettermiddagen. Jeg har nå opplevd å hente han i barnehagen sikkert 15 ganger i barnehagen med bæsjebleie, noe som ikke er så rart siden han bæsjer i den tiden der. MEN det er den 4 gangen i dag. Hver gang har han vært sååååå sår at han blør!!! Full av bleieutslett!!!! I dag begynte jeg å gråte, for så vondt har jeg ikke sett han ha det før... Jeg har tatt det opp med barnehagen alle de andre gangene at "den bæsjebleia må han ha gått lenge med?". Får mange unnskyldninger om at sånn skal det ikke være og at de skal ta det opp med den det gjelder. Det fikk jeg også beskjed om i dag... Sier at med han er det kjempe viktig at de er nøye på det. (Han er allergisk mot det tomat og sitrus, og har eksemhud og er svært sensitiv). Jeg har også tatt det opp med styrer den 3. gangen og det er sikkert 1,5 mnd siden sist han var så sår. Så til det egentlige spm: Hvor ofte bør de sjekke etter bæsj? Ser liksom 2 sider av saken: 1) Det er 13 barn fra 1-2år på avd. og voksne, men etter kl 16.30 er det 4 voksne på til sammen 4 avdelinger ute, og selvfølgelig ikke så mange barn. Jeg er usikker på om det er dumt å kikke i bleia hvert 15 min? 2) I familiebarnehagen der venninna mi har jenta si, ville dette aldri skjedd. Hun har 5 barn og full kontroll. Venninna mi rister oppgitt på hodet, og sier hun gruer seg til jenta hennes må begynne i vanlig barnehage. Det skal også sies at de har gitt han litt tomat 2 ganger, før det har blitt avverga, og et helt måltid med tomat 1 gang. (Da for 1 uke siden, og selvfølgelig nå når han gips, brukket armen, og full av elveblest lignende utslett under gipsen, som jeg ikke fikk smurt. Heldigvis tok sterkere allergi medisiner knekken på det etter 2 dager). Snakket med styrer som jeg synes gjør en meget bra jobb. Opplever at hun tar meg seriøst, men samtidig sier hun at med sykemeldinger og div. så går ting litt over stokk og stein. Som jeg har sagt er det ikke noen god følelse å være mor til en som ikke kan snakke enda, når man får beskjed om noe har kanskje går galt pga mange vikarer osv. Hun var enig i det og rutinene skulle skjerpes. Samtidig som det kom en kommentar om at allergimedisinene virket jo veldig bra da... Huff, jeg er så i tvil om jeg burde reagere mer, eller om det er sånn som skjer i en barnehage (52 barn,13 på 4 avd)? Hva synes dere? Har forresten selv jobbet i barnehage og er nå lærer i 2. klasse og vet jo at feil kan skje.., men jeg føler meg ikke trygg. Alt hadde vært så mye bedre om han kunne snakke, sukk!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Hmm.. Jobber i basebarnehage selv med 8 baser. Selv er vi to baser som er sammen med tilsammen 28 små barn. Vi skifter selvfølgelig etter hver måltid og prøver å være obs på de barna som vi vet har en bleie etter frukt f.eks. Hadde fullt ekstra med hvis jeg hadde visst om et barn som alltid bæsjet på ettermiddagen, for eks hver gang vi tok en krysse runde. Så en gang i halvtimen hvertfall. Selvfølgelig er det dager det kan være vanskelig sånn som i dag, da jeg var alene som fast etter kl.3... men man bør kunne følge med... Selv har jeg ofte gir beskjed om at min minste har bæsjet til de som jobber på hennes base ( er i samme bhg)... Da har de gått å skiftet på henne. Litt obs bør man kunne være.
Nagilimia Skrevet 2. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2010 Så bra, da vet jeg at hver halvtime bør jeg kunne forvente. I hvertfall han med så sart hud. Vet ikke om de har noen krysserunde i barnehagen her da, men det burde gå han å sjekke han kl 15.00-15.30-16.00. Synes forsovidt han burde få litt oppmerksomhet hverhalvtime uansett, så liten som han er og han sitter stort sett bare i sanda og graver, og da er det jo bare å titte ned i buksa hans. (Han bruker ikke body heller, så da er det jo bare å kikke kjapt når man går forbi).
Studine mevik Skrevet 2. juli 2010 #4 Skrevet 2. juli 2010 Jeg tenker at så lenge dette fortsetter må du fortsette å si ifra. De som jobber i barnehagen har et ansvar for barnet ditt og når de helt sikkert vet alt det du forteller her så burde de følge litt ekstra med. Det jeg tenker at du kan gjøre er å lære(eller prøve å lære) gutten din å si ifra på en eller annen måte når han har bæsja. Jeg skjønner jo at det kan være vanskelig når han ikke snakker, men med litt tid så kanskje du får det til. Nå skal ikke jeg virke flott og sitte her med gode råd som kanskje ikke funker, men det går jo ann å prøve og hvis det ikke funker så har du iallefall prøvd
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2010 #5 Skrevet 3. juli 2010 åååååååååååååå jeg hadde klikka i vinkel!!!! har selv jobbet i bhg, og det var ikke få ganger vi sjekka bleiene! spesielt på dem man vet man skal følge litt ekstra med. har selv en allergi-unge og gruer litt for bhg til høsten. superallergisk mot melk, reagerer selv på en halv skive servelat. alle kan ha det travelt og sykdom på avdelig, men hallo, enkelte barn kan få allergisjokk! det er tross alt jobben deres å passe på barna våre, å da er det ingen unnskyldning med vikarer og greier. dette hadde jeg overhodet ikke funnet meg i. kjenner jeg blir helt hissig her! så stå på, klag og forlang møter til de gjør jobben sin, hvis ikke hadde jeg klaget til kommunen (dersom det er kommunal bhg vel og merke) og evt søkt om overflytting til annen bhg. dessuten er jo bhg din relativt liten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå