Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid 4+3 uker. Føler meg sinnsykt oppblåst, og blir kvalm viss jeg bruker en bukse som stram rundt magen. Sambo tror jeg er lengre ut i graviditeten.

Bare lurer på om d er noen andre som har d likt. D er sånn at i speilen ser jeg gravid ut, men d kan da ikke vises allerede??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de aller felste føler seg veldig oppblåst til tider. Gjorde det jeg også fra sånn uke 6 til uke 9. Er fordi musklene i magen og det andre der inne skal strekkes og tøyes så det lages plass til barnet som skal vokse seg større :)

Det ga seg på meg da jeg kom til uke 10.

Og kjenner veldig godt igjen den følelsen av ikke å klare å ha buksekant som strammer, utrolig ubehagelig. Det klarer jeg ikke nå heller, selvom jeg ikke er like oppblåst.

Skrevet

Jeg er 7 uker på vei og har vært sånn de siste 1-2 ukene. Oppblåst mage, "menssmerter" og litt stramt i buksekanten. Synes ikke jeg ser gravid ut ennå, ser bare ut som jeg har litt ekstra på magen. Føler ikke at jeg kan gå med trange topper siden jeg ikke ser gravid ut ennå, men gidder hvertfall ikke å holde inn magen.

Skrevet

ok, da er d ikke bare meg;) da får jeg la være å bruke trange topper:)

God helg:)

Skrevet

Veldig vanlig tidlig symptom. Livmora di er ikke større enn en golfball og det er leeenge til den kommer opp og vokser så mye at det synes.

Oppblåstheten kommer av både hormonelle omstillinger i kroppen og som følge av treg mage. Det som kan hjelpe er å spise ofte og lite, mye fiber og MYYE vann, mosjonere minst en halvtime hver dag, unngå lette karbohydrater (fint brød, pasta, ris) og sukker (i både mat og drikke). Dette gir næring til de gassdannende bakteriene i tarmen. I tillegg er det lurt å holde seg unna sukkerfri tyggegummi, sukkerfrie drops og kullsyreholdige drikker.

Lykke til!

Skrevet

Her sto d mye:)

Fortsatt like oppblast her..kan ikke huske at jeg var sånn sist gang bare.. men d roer seg vel...

Skrevet

Signerer AS3*, stemmer det med hormonene!

Jeg hadde skikkelige luftsmerter selv.

Husker jeg var oppe om nettene fordi jeg hadde luftsmerter.

Helt grusomt!

Heldigvis gir dette seg etter en stund da hormonene kommer i "sjakk" igjen. Dette er vel når morkaken overtar der nede!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...