blessed87 Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 nå er jeg 40+6. og ikke antydning til fødsel akkurat nå vertfall. ringte til sykehuse i dag for å få time til overtidskontroll men fikk ikke før neste torsdag! da er jeg 41+5,og er LIVREDD for å gå så lenge. Har lest så mye om dødfødsel når man går så lenge overtid. sitter bare å gråter å er helt nervevrak! overdriver sikkert,men er det noen der ute som kan berolige meg litt ? og må man ha forvarsler på fødsel,som feks kynnere,menssmerter ol? kjenner ingenting i dag. slimproppen gikk for en uke siden og jeg er ca 1 cm moden sier jordmor. men har lite "tegn" vil ha VONDT :)
modnas Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Hvis du virkelig er bekymret er det bare å presse på jordmor/lege. Stå på krava! Bedre å væra stri enn engstelig! Mye kan ha skjedd innen torsdag da Du trenger ikke å merke ting før det skjer! Plutselig sitter du der med ett nurk i fanget! Lykke til
Ludoline Skrevet 2. juli 2010 #3 Skrevet 2. juli 2010 Skønner godt at du er redd. I mange land setter de igang fødselen etter en gang på overtid, og er sier de at du skal på kontroll når du er nesten 2 uker over termin!!! Tror jeg hadde dratt inn på sykehuset jeg, og snakket med de eller eventuelt tatt en telefon til. Mulig du får snakke med en annen som ser annerledes på saken. Ikke gi deg!! Ellers hadde jeg satset på å gå en laaang tur, og sex skal også hjelpe på å få fortgang i fødselen så fremt man er litt moden, og det er du vel når du har åpning og alt. Lykke til!
Tredje drøm Skrevet 2. juli 2010 #4 Skrevet 2. juli 2010 Du trenger absolutt ikke ha mange "tegn" på at fødselen nærmer seg - plutselig kan du være i gang likevel. Men er du bekymret, ring føden for å komme på en sjekk. Stå på ditt. Man blir sliten av å gå sånn og vente - både fysisk og psykisk. Da jeg ventet barn nr 2, gikk jeg på overtid. 11 dager over termin, ringte jeg inn og sa jeg var usikker på om jeg lakk litt fostervann. Trodde ikke det var det, men jeg overdrev litt for å få komme inn. Kom til en lege som mente jeg hadde gått lenge nok, og ble satt igang. Bedre å få komme inn og snakke med noen på føden enn å gå rundt å være kjempesliten og bekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå