Gå til innhold

spist bacon som har ligget tint i kjøleskap. Grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok opp en halv pakke bacon (delte hele pakken i to sånn at baconet lå i opprinnelig pakning, men åpnet, og så puttet inn i plastpose) på tirsdag, men spiste den ikke så den har ligget i kjøleskapet til idag som er fredag. Stekte den nettopp og vi spiste den til lunsj. Etterpå kom jeg på at kanskje det kan ha utviklet seg bakterier i den? fant heldigvis ingen treff på nett om det, og håper at når man steker det går uansett eventuelle bakterier bort så det ikke er skadelig for barnet. Noen som kan berolige??

er forresten 29+2

Fortsetter under...

Skrevet

bacon e så salt at den kain ligge leenge uten å bli "sur". Æ har spist masse bacon, og d går heilt fint! Ingen grunn tel å bekymre sæ!

Skrevet

Phew! Takk! Jeg tar imot all "beroligenhet" jeg kan få hehe. :o)

Skrevet

Enig med Fødeklar. Bacon er salt, så det er i utgangspunktet veldig holdbart. Og når du i tillegg har varmebehandlet det før du spiste det, så har du uansett drept de bakteriene som var der. Og tre dager i kjøleskap er dessuten ingenting!!

Skrevet

så lenge det er stekt går det jo bra .. OG det har jo ligget i kjøleskapet.

varmen dreper jo bakterier.. :-) -hvis det var baktierier :-)

nå fikk jeg lyst på bacon, tror jeg må en liten tur på butikken etterpå :)

Skrevet

Ingen grunn til bekymring! Bacon har i utgangspunktet god holdbarhet, og så lenge det ligger kjølig og i tillegg stekes før man spiser det er det null problem=) Sånn sett er jo vanlig kjøttpålegg "farligere", fordi det ikke varmebehandles før spising.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...