Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Snakket med flere som har fått vanndrivende av legen pga mye vann. Lurte på om noen her inne har navnet på medikamentet,siden legen min ikke har hørt om det. Håper noen kan hjelpe meg!
Juli.mamma til 4. Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Vanndrivende har jeg ikke blitt tilbudt. Men innleggelse er mulig aktuelt. Gått opp 6 kg på 3 uker( er 38 uker). Store hovne føtter. Fikk beskjed av legen å kutte alt salt.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 2. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2010 ikke spist noe salt i svangerskapet.. spist sunt så mye vann i kroppen at jeg knapt greier å bevege meg...er "kun" i uke 30 jo trykket i krppen sprenger så mye på muskler og blodårer at jeg blir full av blåmerker... men legen sier det ikke er noe å gjøre..men snakket tidligere med flere som har fått vanndrivende..mangler bare navnet på det
Babychris Skrevet 2. juli 2010 #4 Skrevet 2. juli 2010 Har ikke fått tilbud om noe. Legens kommentar da jeg var der i går " litt sprengt nå ja" Måtte le, det var helt spot on det ja... Er 38+4 nå så er jo ikke så rart. Da jeg skulle ha sønnen min for 8 år siden ble jeg satt igang. Bla med akupunktur. Jordmora satte ei nål i leggen min også måtte hun ta den ut fordi hun satte den feil, og når hun tok den ut så pipla det ut vann... det var snodig å se på hehe.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 2. juli 2010 #5 Skrevet 2. juli 2010 Jeg fikk beskjed av gynekologen min, om at gravide ikke kan ta vanndrivende. Er visst uheldig Sliter max selv... ser nå at ansiktet mitt er kjempehovent og :s Har fått gnagsår av crocks i str 42... OVER RISTA Er så ubehagelig... Enda 32 dager til ks
Dros Skrevet 2. juli 2010 #6 Skrevet 2. juli 2010 Jeg fikk 4 i ødem på kontroll i dag. Har så mye vann + mild svangerskapsforgiftning. Støttestrømper funker bra, selvom det er slitsomt i varmen. Problemet er at vannet flytter seg andre steder i kroppen, så ansikt og hender ser helt j.... ut nå. Haha, snakk om å føle seg som en hvalross!
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 2. juli 2010 #7 Skrevet 2. juli 2010 Guri dette vanndrivende greiene må jeg høre med legen min om. Jeg har hatt hevelse og vann i kroppen nesten halve svangerskapet (38uker nå). Når jeg var på sykehuset var jormødrene helt sjokket da jeg viste føttene mine og de kunne kneppe å kjenne vann til langt oppover knær/lårene mine!! De hadde ikke sett på makan til noe sånn. Og jeg går opp 5-7kg nesten hver kontroll jeg er på. Nå er det blitt så mye at jeg sliter med å gå, kjøre bil, kle meg og rett og slett sitte bare jeg bøyer på føttene kjenner jeg hvordan skinnet sprekkes!! Jeg er så fustrert og sambo får vondt av å se meg i så mye smerte uten å kunne gjøre noe. Er det virkelig sant at det er blitt snakket om innleggelse for deg Juli4.Gutt:) Fødeklar:)? Dette er ikke noe jeg har hørt om før og doktoren min bare ler av meg og sier at noen kvinner blir som "elefanter" på slutten! Men det finnes vell en grense? Dette blir definitivt noe jeg skal ta opp nå når jeg skal på kontroll for det er ikke no morsomt å ha det sånn! Sorry for et litt langt klagende innlegg =P
Juli.mamma til 4. Skrevet 2. juli 2010 #8 Skrevet 2. juli 2010 Hei prinsen_min 19.juli Ja jeg var på kontroll idag og han var bekymret over at jeg har lagt på meg 2 kg pr uke i de siste 3 ukene. Blodtrykket var også høyt idag. Jeg må kutte alt salt. Og måtte evt kontakte han igjen om det ikke virket. Har time igjen neste fredag, men måtte komme før om det blir verre! Beina er nesten blålilla om kveldene, og værker. Jeg har hatt vann i kroppen med de 3 andre barna også, men de er vinter/vår barn. Ifølge JM er det varmen som slår inn nå..
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 2. juli 2010 #9 Skrevet 2. juli 2010 Off, høres ikke noe godt ut med nesten blålilla føtter nei:( Det er da du ser hvordan forskjellige leger reagerer på "samme" saker. Jeg har fått beskjed om å holle meg unna salt å drikke mye, men da jeg var på sykehuset og blodtrykket mit var på 135/94 og da hadde de målt det 4ganger! Så jokset de det til og skrev i papirene min 130/89 da ble jeg sjokket! Men legen sa det var nok ikke noe å bry seg med det! Får virkelig ta ha for meg nå til uken når jeg skal og kreve litt svar/oppfølging, før jeg bokstavligtalt sprekker Tusen takk for svar å lykke til med det som kommer!
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 2. juli 2010 #10 Skrevet 2. juli 2010 er ikke vanlig at gravide får vanndrivende legemiddel pga det er ikke helt heldig for barnet..
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 2. juli 2010 #11 Skrevet 2. juli 2010 jeg har fått vann i kroppen nå... aldri hatt det før. Hva gjør vi for å "stagge" det ?? Blir det altid verre og verre, eller kan det gå over ? Forrige gang var det vinterbarn, og da hadde jeg ingenting.
Thessa78 Skrevet 2. juli 2010 #12 Skrevet 2. juli 2010 Jeg sliter også med mye vann i kroppen! Føttene og hendene er sinnsykt hovne, og det gjør vondt i leddene. Jeg vet ikke om noe vanndrivende, men et lite tips er å fylle en vannflaske med kaldt vann og legg beina høyt med vannflasken under føttene. Veldig behagelig nå som det også er veldig varmt!
konemor82 Skrevet 3. juli 2010 #13 Skrevet 3. juli 2010 Jeg har også fått noe sykt mye vann i beina. Jeg klarer såvidt å gå, kommer meg nesten ikke ned på dosetet og beina er så sprengte at jeg klarer ikke å gå trapper verken opp eller ned fordi jeg klarer ikke å bøye beina. Det er bare så vondt at jeg vet snart ikke hvor lenge jeg orker dette. Har bare fått beskjed om at vanndrivende gir man ikke gravide, så dette er tydeligvis bare noe jeg må tåle. Er 38 +0 i dag, så håper jo at han snart kan finne veien ut selv slik at jeg kan få tilbake beina. Mannen min må hjelpe meg opp av sofaen, på med klær og støttestrømper fordi jeg klarer ikke å bøye meg. Verst er det faktisk i lårene mine, som er helt tettpakkede. Men jeg har som sagt bare fått beskjed om at de gir ikke vanndrivende til gravide..
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 4. juli 2010 mest vann i leggene,armee og ryggen... skal heldigvis til lege torsdag nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå