Svømmetur Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Hei, jeg er 8+4 og ringte til legen i går for en første kontroll. Da sa hun på kontoret at jeg kunne vente til uke 12. Er det vanlig?
Solstråle_76 Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Tror det er vanlig med førstegangskontroll mellom uke 8 og 12. Jeg skal til uken, da er jeg sannsynligvis 7 uker på vei, men ifølge siste mens 9 uker. Jeg hadde en SA i mars, så vil inn tidlig, og høre om mulighet for tidlig UL. Så litt opp til deg om du ønsker inn tidlig eller ikke. Har du ikke noen problemer eller på annet vis ønsker tidlig sjekk, skulle det ikke være noe i veien for å vente til uke 12.
Lykkemamma Skrevet 2. juli 2010 #3 Skrevet 2. juli 2010 Jeg har heller ikke første kontroll før i uke 12. Men har allerede vært på tidlig UL (pga IVF behandling) så jeg vet at alt så bra ut. Jeg skulle egentlig ha første kontroll i uke 8 hos fastlegen, men så endret jeg heller til kontroll hos jordmor. Fikk egentlig time i går, men måtte avbestille denne pga reise. Måtte derfor få ny time hos fastlegen, å denne ble i uke 12. Tar egentlig alt med knusende ro. Det er jo ikke så mye en lege kan gjøre så tidlig uansett. Annet en blodprøver og urinprøve. All annen info har jeg jo egentlig funnet ut av selv på nett. Men gleder meg selvsakt til senere kontroller når man kan begynne å høre hjertelyden, og magen begynner å vises.
Prins-07-Prinsesse-11 Skrevet 2. juli 2010 #4 Skrevet 2. juli 2010 Jeg har oxo hørt det at det er vanlig med første kontroll mellom uke 8 og 12. Selv så skal jeg til min første kontroll til tirsdagen og da er jeg 10+5
Galskapens overhode Skrevet 2. juli 2010 #5 Skrevet 2. juli 2010 var til første kontroll 11+5.. og skal til neste kontroll 17+0 neste blir da ordinær UL uke 19+4.. det er det som er planlagt så langt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå