Tyra01 Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Jeg lurer på om dere med ca 6-7 mnd gamle babyer har faste sovetider på dagtid? Vi har ikke det, men lurer på om det kanskje går an å prøve... Er så mye tull med dagsovinga hans, avogtil virker det som han blir trøtt etter 1.5 time, avogtil etter 3 timer, og vanligvis sover han bare en halvtime i slengen, så det blir ofte veldig mange lurer i løpet av en dag... :/ Så om dere har faste sovetider, når sover de, og hvordan har dere fått til dette? Blir takknemlig for svar
MathildeC Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Ja vi har hatt relativt faste sovetider helt fra 4 mnd alder. Da var det tre lurer på dagtid, en tidlig, en midt på dagen og en ca kl 15. Da hun ble 6 mnd, trengte hun mindre søvn og gikk ned til to lurer, det har hun fortsatt (nettopp blitt 9 mnd). Står opp mellom 6-7 Sover ca 1,5 time fra 8.30 til 10 (tidspunktet varierer, sovner mellom 8.30-9.30 alt ettersom tid hun stod opp, og sover alt fra 45 min til over 2 timer). Selv om hun kan virke trøtt etter kort tid etter første lur, holder jeg henne våken minst 2,5 time, sover som regel en gang mellom 13-15, aldri lenger enn 15 for da vil jeg hente storesøster i bh. Ser at barnet ditt sover korte lurer - det gjorde første jenten vår også. Det ble bedre etterhvert, men først når hun nærmet seg året.. Så vidt jeg husker hadde hun tre lurer veldig lenge, nettopp pga dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå