Gå til innhold

Pakkeliste for 14 dagers ferie i Nord-Norge.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor skal dere da? Vi bor i Tromsø. Overskyet idag, så kan være greit å ha med jakke/tynn dress til babyen, en tynn lue og kanskje votter i tilfelle det blir surt og kaldt. Er kanskje 10-11 + idag.. Ellers vanlige klær :)

strømpebukser, ordentlig jakke, tynn lue, votter, tykke sokker om barnet ikke bruker sko. I Kirkenes kan det ihvertfall glimte til med sol og varme, så da kan det være greit med noen lettere plagg også ;-)

+6 her idag, håper på sommervarme snart!

Annonse

når? nå?

må spørre som lenger opp mulighet for vaskemaskin? går utfra det i mitt svar.

3 ull longser/strømpebukser

1 tynn ull headover

lue

ullvotter

tynn ullgenser

sommer dress stor nok til å evt få klær under. evt jakke som du sikkert har med uansett og overtrekksbukse

skal dere ha vogn og fullt utstyr til den med?

Hei

Vi skal dra i morgen.

Vi har mulighet for vaskemaskin ja.

Og vi skal sør i Nordland.

Vi skal ha vogn og bilstol med.

Tusen takk for konkrete svar. Jeg blir så surrete i hodet når jeg blir stressa, så jeg pakker som regel med altfor mye. Derfor er det greit å ha en liste å krysse av på :).

Annonse

Men sånn generelt.Jeg skjønner jo at jeg forvirret dere med å skrive NordNorge i overskriften, det jeg ønsker å få fram var at jeg ikke skulle til varmere strøk. Hvor mye bruker dere å ta med når dere skal reise bort i to uker ( Hvor mange bodyer, kjoler, osv?)

Sommerklær, solkrem, solbriller, varme klær, regntøy, støvler, kamera, solhatt og ellers det man har trengt i Oslo den siste mnd. Skal selv til Tromsø om kort tid, og da kommer goværet! God tur og nyt mitt hjemland! NOrd Norge e vakkert!!!

Hvis dere har tilgang til vaskemaskin (eller kan håndvaske) ville jeg tatt med:

5 bodyer noen med kort arm (nå vet du hvor mange bodyer dere bruker normalt da, søler mye osv)

3 bukser

5 gensere

2 kjoler

tynn lue

2 strømpebukser

solkrem

myggspray

solhatt

jakke

ellers har du jo med vogn, å har dyne og pledd som du kan "kle" på med om det skulle bli pisskaldt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...