Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det når dere gir grøt på kvelden? Når på kvelden? Rett før han legger seg el litt tidligere på kvelden?Amme først el etterpå?

Jeg har begynt så smått og gi gutten min grøt. Gir nå på formiddagen for og vende han til det og se om han reagerer på det, men tenkte og begynne og gi det på kvelden om noen dager. Nå så ammer jeg først og grøt etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har Olivia fått grøt en stund, så magen hennes er vant til det, men det kan være lurt å amme litt først. Jeg gir en porsjon halvtime/time før leggetid så ho ikke skal være så stinn når ho legger seg. Så får ho litt kosepupp på sengekanten.

Skrevet

Takk for svar.

Noen flere som vil dele hvordan de gjør det med grøt på kvelden?

Skrevet

Nå drikker lille I mme, men det trenger jo ikke være så mye forskjell på rutinene for det...

Vi har grøtspising klokken 18:00, så tar vi stell, skift kos og evt. bad, så klokken 19 lager jeg en flaske med mme, gir den på sengekanten og så er det nattinatt :)

Fungerer veldig bra hos oss da...

(Når jeg først begynte å gi grøt ga jeg henne først grøt så flaske og seng med en gang, men det gikk ikke bra! Melken kom i vrangstrupen og lille bare skrek og var sint, derfor la jeg inn denne "pausen", da gikk det fint.)

Skrevet

Vi går først på badet, noen ganger en pupp først hvis det er lenge siden siste måltid. Gir pupp først så grøt. Han har bare fått grøt i snart 2 uker, spiser enda ikke full porsjon, orker 3/4 nå. Han bruker lang tid på å spise da, og griser noe voldsomt ;) Når han har spist ferdig får han litt vann, vi vasker og går nattarunden, så legger vi oss og gir litt mer pupp hvis han vil ha. Tar bare noen slurker da så er han klar for senga. Foreløpig funker det hvertfall. For vår del vil jeg helst gi pupp først, så vil helst unngå å gi grøt kl 18 så pupp kl 19 for da er han nok fortsatt mett, men jeg har ikke så mye melk så vil opprettholde det en stund til. Og han er jo bare 5 mnd, gjør det kanskje annerledes etterhvert

Skrevet

Tusen takk for svar. Tenkte og gi på formiddagen ett par dager til så begynne på kvelden. Vi får vel prøve oss litt frem hva som passer oss best. Men veldig fint og få høre hvordan andre gjør det

Skrevet

Blitt litt rot i rutinene vaare naa siden vi er paa ferie... Men bruker aa gi gröt en time för sengetid. Deretter kveldsstell og mme i senga! Funker supert her (ogsaa)

Skrevet

Vår er 8 mnd og har spist grøt ei stund. Her ammer jeg først (ikke alltid han vil ha), gir grøt, så er det kveldsstell og i seng. Blir vel ca 30 min fra han får grøt til han legges i senga. Lurt å amme først hvis du vil holde produsjonen oppe.

Skrevet

Tusen takk for svar. Veldig kjekt og høre hva som fungerer for andre så får jeg en liten peiling på hvordan jeg kan gjøre det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...