Gå til innhold

Tilbake fra København - med dårlig nyheter

Anbefalte innlegg

Da var jeg tilbake etter 2. ivf forsøk. Har hatt litt pause fra internett, siden det har vært så mange dårlige nyheter hos ivf prøvere.

Det gikk ikke bra for min del heller. Startet lovende med 4 folikler, ble stimulert 14 dager (ny rekord), og endte kun opp med ett egg. De andre foliklene var en stor cyste og 2 små som hadde krympet (uten egg). Ble virkelig skuffet, så mye medisin og krefter for kun ett egg! Det har jeg jo normalt i vanlige sykluser også. Egget ble befruktet og delte seg i 2, deretter stoppet det opp. Så ikke noe innsett på meg.

Hadde en hyggelig prat med Jan Blaabjerg, som mente jeg burde ta noen mnd pause nå. For å få kroppen på plass igjen etter mye hormoner. Det trenger jeg nå. Har ett siste forsøk igjen i 3.pk, så utsetter dette til høsten.

Det var leit å høre om deg også Polyanna! Ikke mye flaks på noen av oss denne sommeren. Blir svært takknemlig om du deler ev info om anbefalt behandling av low-responders. Jeg skal skifte ut pureon med gonal-f i neste forøk. Dette i kombinasjon med menopur. De hadde bedre erfaringer med denne miksen. Siden eggene mine lar seg befrukte, har jeg ikke gitt opp helt med egne egg!

Nå skal jeg ta tilbake kroppen, spise wheatgrass og nyte noen glass vin i sommer. Jan mente (hvis jeg forsto han rikitg på dansk), at det som betyr mye for ivf suksess, er alderen på eggene. Jo eldre egg, jo flere dårlige. Men, ett elller annet godt egg finnes også! Man må bare lete lenger for å finne disse.

God sommer til alle gamle og kommende ivf prøvere!

Fortsetter under...

Gjest Pippi9

Nei og nei, dette var ikke hyggelige nyheter..... Jeg skal ha mitt første uttak i morgen og frykter mange gamle egg her i gården også :-S Godt å høre at du ikke har gitt opp håpet - plutselig så dukker gullegget opp - det er jeg overbevist om! Nyt sommeren, hvetegresset og vinen i mens :-)

Jeg valgte Stork og hadde mine 4 første forsøk der, hadde åpen donor. Det kostet meg inkl reise ca 10 000,- pr forsøk, jeg ble ikke gravid på noen. I tiden jeg holdt på på Stork tenkte jeg veldig på dette med åpen og lukket donor og kom frem at luket er mer riktig for meg, jeg valgte dermed å bytte til Maigaard, har vært der to ganger og blitt gravid begge gangene. Det koster meg 2400DKR pr inseminasjon i tillegg kommer ferge og bensinpris for jeg tar fergen fra Larvik til Hirtshals og kjører ned. For de av dere som bor i Oslo område går Stena Line til Fredrikshavn. Det tar i underkant av 2 timer å kjøre til Maigaard i Århus, og det er virkelig verdt det, de er supre der!

Så leit å høre, håpefull_prøver. Ta sommeren til hjelp, og du skal se det lykkes neste gang.

Jeg har bedt to andre klinikker om en second opinion, men er vel ganske innstilt på å forsøke med ED, og har snust litt på et par klinikker som tilbyr dette. Det er godt å vite at det faktisk finnes flere muligheter når ønsket om å bli mamma er sterkt:-) Jeg er sikker på at vi alle kommer til og lykkes - håper det beste for alle flotte jenter her inne!

Takk for alle støttende ord:) Det er en god trøst på denne laaaange veien...

Pippi: Lykke til med uttak i morgen. Krysser fingrene for deg! Det går nok bra skal du se :)

Sofia: Ja godt det finnes alternative muligheter:) Det gir oss jo faktisk en god mulighet til å bli mamma! Kikker også på diverse steder som tilbyr ED. Dette blir nok løsningen for meg også, hvis jeg ikke lykkes med neste forsøk. Ønsker deg lykke til med veien fremover. Hyggelig om du forteller hva du bestemmer deg for. Jeg har mye glede av "hjelpen" dere alle gir her inne.

Ha ei fin helg damer!

Annonse

Huff og huff, håpefull_prøver. Dette var virkelig trist å lese! Skjønner veldig godt hvordan du har det akkurat nå. Det er en forferdelig følelse å gå igjennom en full runde med IVF og ikke en gang få et eneste lite egg å sette inn. Nei, det skal visst ikke være så lett dette her...

Varme tanker fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...