Gå til innhold

Siste spm, August eller Kristian

Anbefalte innlegg

Takk for tilbakmeldinger på disse navnene i tidligere innlegg.Morsomt å høre generelle oppfatninger om navnene. Vi vingler litt og har vanskeligheter med å bestemme oss. Begge er oppkalling og vi liker begge, men ønsker bare ett navn.Er redd August kan bli litt pompøst, "litt for mye", mens Kristian litt kjedelig.Lurer på hvilke av disse dere hadde valgt?

Si gjerne hvorfor også.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142047831-siste-spm-august-eller-kristian/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som sagt har jeg selv en liten August. Har aldri følt at det var pompøst, og vi har fått utelukkende positive kommentarer! (Kun en person jeg merket virkelig ikke likte navnet, men hun hadde til gjengjeld en datter som het sienna- chantal, så jeg tok det rett og slett som et kompliment at hun ikke likte det)

Imidlertid var alternativet vårt nettopp Christian så jeg synes begge navnene er kjempefine. Nå var det ikke noen Christian som kom så vi får se neste gang :)

Annonse

Gjest Antarctica

August er dessverre et motenavn. Det er verken styggere eller mer pompøst enn Kristian, for meg er de begge veldig klassiske og tradisjonelle, men Kristian er ikke i en motebølge i samme grad. Det er liksom alltid på topp 100, det. Og vi som husker 1990-bølgen med Kristian/Christian-er, syns kanskje det er kjedelig, men i barnehagene nå i dag er det ikke så mange av dem. Jeg tror ikke det er et kjedelig navn å ha for den som er født i 2010.

Annonse

I følge statistikken er ikke August et motenavn. Mulig du mener det er et "nytt" gammelt navn i samme sjanger som f. eks. Ludvik og Albert? I så fall kan Kristian betraktes som mer klassisk siden det har holdt seg populært lengre. Syns August står finest alene, men har en tendens til å bli "slengt på" som andre navn. Håper det ikke ender opp som André.

Gjest Antarctica

Det er økningen jeg mener som gjøre det til et motenavn. Noen er stabilt populære, mens andre øker i den yngre aldersgruppen. Da blir de motenavn, forde de har en relativt stor andel av sine "bærere" som er veldig unge, f eks nesten alle Auguster nå er under 7 år. Det har ikke Kristian, det fins i alle alderssegmenter.

Gjest Antarctica

Det er økningen jeg mener som gjøre det til et motenavn. Noen er stabilt populære, mens andre øker i den yngre aldersgruppen. Da blir de motenavn, forde de har en relativt stor andel av sine "bærere" som er veldig unge, f eks nesten alle Auguster nå er under 7 år. Det har ikke Kristian, det fins i alle alderssegmenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...