maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Har ei lita tuppe som helt siden fødselen har vært helt puppegal. Men nå de siste ukene har jeg merket at interessen blir mindre og mindre.. Har i flere måneder vært vanskelig å amme henne når vi er andre steder, med folk rundt osv, men det har ikke vært noe problem når vi har vært hjemme alene. Nå får jeg knapt i henne noe på dagtid i det hele tatt, og har til mammaens store glede begynt å bite puppen.. Kun når hun er trøtt kan det gå an å få i henne litt uten at det er en kamp. Nettene er fremdeles et h..... her i hus, myye våken og en del pupping da, men hun får ikke i seg særlig mye melk da, er mer for kosens skyld. Er jeg nødt til å prøve å gi henne tillegg på flaske nå da eller? Hun har aldri tatt flaske hverken med mm eller mme før, fullstendig flaskenekt, men er det sånnt at jeg bare må få det til på et vis? Hun trenger vel fremdeles melk noen måneder til?
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 2. juli 2010 Forfatter #2 Skrevet 2. juli 2010 Hadde jo tenkt å amme henne til hun var hvertfall året, så er redd for at produksjonen skal stoppe helt opp med denne puppenekten.. Vet ikke om jeg "våger" å prøve å pumpe meg heller,tilfelle hun plutselig vil ha pupp og jeg da ikke har noe å tilby. Hun tar jo som sagt ikke flaske, har mange bortkasta liter mm i fryseren der gitt..
Overraskelsen Skrevet 2. juli 2010 #3 Skrevet 2. juli 2010 Mange som får en utfordring med å holde fokus på puppen på denne tida, ja ;-) Det er kanskje litt tidlig for dere (vet ikke hvor lenge hun har spist fast føde) men jeg gikk over til å amme før og etter at den lille skulle sove i stedet for i forbindelse med måltidene. Når han blir lagt til rett etter en dupp, tar han seg som regel god tid. Det gjør han som regel før han skal sove og, trenger liksom noe å roe seg ned på. Siden han sover 2 dupper, blir det 4 ganger for dagen i tillegg til tidlig morgen og kvelds, og det tror jeg holder. Husker ikke helt når jeg begynte med dette, men det var kanskje rundt 8-9 mnd? Han er straks 11. Nå tar vi ikke amming på dagtid så høytidelig lenger, siden han spiser så mye annet, men en dag vi bare er hjemme, kan fort se ut som jeg beskriver over. Hvis det er en trøst, så var ei venninne av meg sikker på at jenta hennes holdt på å avvenne seg selv fra ca 6-8 mnd, men så ble interessen større igjen :-)
Tingeling&guttaboyz Skrevet 2. juli 2010 #4 Skrevet 2. juli 2010 Samme her, ammer i forbindelse med legging to ganger om dagen samt morgen og kveld. Ikke sjans i å få ham til å ta i forbindelse med måltid. Jeg pumper i tillegg før jeg legger meg og bruker dette i matlagning i løpet av neste dag. Så får han enda litt mer mm. Men til spm ditt: Du trenger jo ikke gi på flaske, kan gi mm/mme på tutekopp. Kanskje hun heller vil ha det enn flaske, det kommer jo mye ut av koppen og hun kan få holde selv:) (ville pumpet en pupp hvis det går lenge mellom hver amming, ellers mister du jo melken.,..)
n74 Skrevet 2. juli 2010 #5 Skrevet 2. juli 2010 Heldig du som har mm i frysen! :-) Den kan du jo både bruke i maten og gi drikkeklar. Prøv tutekopp som foreslått over. Og hvis du har pumpet rett før bebisen vil ha mat så får det bli mating med koppen i stedet. En annen ting du kan passe på er å bare pumpe den ene puppen, da er den andre klar til neste mating:-) Bra å fortsette å stimulere for å beholde melk - men også viktig å ikke bli stressa av hele situasjonen, da kan du også miste melka.
tiks Skrevet 3. juli 2010 #6 Skrevet 3. juli 2010 Jeg har det akkurat på samme måten. Puppenekt på dagtid, spesielt hvis det er mye lys og lyder. Bør helst amme i mørkt rom. Puppen er grei å ha om kvelden og natta. Gutten min vil heller ikke ta flaske, heller ikke tutekopp (vil ikke ha noe med sutt på i det hele tatt!!). Så det vi har begynt å gjøre er å gi han mme og vann fra vanlig kopp. Blir litt klin og søl, men han åpner munnen og vil ha. Tror de fort venner seg til kopp og at det blir lettere etterhvert. Jeg er igang å trappe ned ammingen. Synes ikke det er så farlig jeg da. Har jo ammet i 7mnd og er veldig fornøyd med det. Opprettholder puppen på kveld og natt inntil videre :-) Viktig at man ikke presser barnet til å ta puppen på dagtid, da det kan gjøre puppen til noe negativt. La barnet lukte seg til puppen og ta den selv. Prøv å ta henne opp og syng litt eller gjør noe annet, og prøv på nytt. Eller prøv kopp som vi gjør :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå