Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Denne gangen kort regime, så jeg startet med sprøyter i går :-)

Var egentlig ganske sikker på at vi måtte utsette det til høsten, men sykepleier på Riksen mente at vi kunne rekke det før ferien. Håper bare ikke kroppen motarbeider meg...

Uttak blir tidlig uke 28 hvis alt går etter planen. Dette er vårt andre søskenforsøk, det første ble avbrutt.

Fortsetter under...

Det blir spennende å følge hverandre fremover!

Det er riktig at jeg slipper nesesprayen ved kort regime, og det er veldig deilig å slippe å huske å spraye fire ganger daglig. Men det er også litt rart, i går føltes det nesten som om jeg hadde glemt noe... Skal på kontroll på mandag og da får jeg vite når jeg skal sette Orgalutran, som også er sprøyte. Håper den er omtrent som Puregon som jeg bruker nå, er ikke så glad i å stikke meg...

Lykke til du også!

Annonse

Hei Kajoon

Det er som Muse skriver, sprøyten kan være Menopur, Puregon eller Gonal-f. Noen steder velger legen hva man skal så på fra person til person, mens på Riksen er det avhengig av hvilken uke man er til samtale. Den ene uken får alle Menopur, mens neste uke er det Puregon som er valget. Det var i hvert fall sånn det var da vi var til samtale i 2006... Mulig de har gjort om på det nå. Jeg fikk likevel lov til å bytte da jeg spurte om å få noe annet enn det de satte opp den uken vi var der.

Hvordan ligger du an i prosessen?

Hei igjen :) Var på ul i går ser ut til at det er 8 eggeposer som er modnet. Fikk beskjed om og øke dosen litt fra 112,5 til 150 i 2 dager ny ul på fredag regnet med at jeg kan sette eggeløsningssprøyte på lørdag ;) og da blir det utak på Mandag. Krysser fingrene for det :) Jeg har godt på Gonal-F begge gangen og har vært fornøyd med det..

Det hadde jo vært deilig slippe og gå på nesesprayen, men er ikke faren for at dere kan få sponatan eggeløsning ved og ikke gå på sprayen ???

Annonse

Hei alle sammen, og takk for lykkeønskninger! Er spent og nervøs nå, krysser fingre for at det blir innsetting denne gangen, og ikke avbrutt forsøk som sist :o(

Muse, da er vi nok på Riksen samtidig på mandag, for da skal jeg også ha uttak! Spennende! Vet ikke hvor mange eggposer det var, men det var flere på begge sider, og slimhinnen var bra.

Jeg synes det er litt rart at de forskjellige legene på Riksen sier ulike ting. Etter det avbrutte forsøket i april fikk jeg beskjed om at dersom det samme skjedde en gang til, ville ikke de kunne hjelpe meg med flere forsøk. I går sa legen at dersom det skjer en gang til, vil de vurdere noe annet enn Puregon ved neste forsøk...??? Ikke lett å forholde seg til! Hun skrev det ned i papirene mine, så da har jeg det i hvert fall skriftlig!

Gratulerer med positiv test Coma! Håper å følge etter om et par uker ;o)

God helg!

Hei Høst72

Da har jeg satt eggeløsningssprøyten og fått beskjed om og møte på riksen kl 0830, utak er satt til kl 0930. Mulig vi ses da.... Så fint da med mange eggeposer og fin slimhinne da :) krysser finger for at det ikke blir avbrutt for deg da, hva var årsaken til at ditt forrige forsøk ble avbrutt da ??

Uff da, nei det er ikke og bli klok på.....håper at det går denne gangen for oss alle her inne. Jeg har gått på Gonal-F begge gangen og har fått ut finne egg og egg på frys. Ble gravid ved første forsøk men hadde en SA i uke 5+4, ingen posetive ved fryseforsøk. er nå i gang med mitt andre ferske forsøk...

Lykke til til alle jenter her inne på forumet :)

Hei hei

Fikk ut 8 egg, og det er jeg veldig fornøyd med! Det var vondt denne gangen, men det går jo ganske fort over. Det blir noen nervepirrende dager fremover... Håper befruktningen går bra og at det ikke er noen ekstra kjerner i de befruktede eggene denne gangen, slik som det var sist :o( Vil veldig gjerne bli ruger nå!!!

Hvordan gikk det med deg i dag Muse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...