Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på 5 uker som har vært plaget med puss på øynene. Fikk salve hos legen som ikke har funket. Ene øye er bra nå men ikke det andre. Bestilte meg time til seks ukers kontroll og da nevnte eg att øyet ikke var blitt bra, fikk da beskjed om å ta han med meg når eg sku til lege neste uke så kunne legen se på han og da, siden det bare var puss. Men nå er hele øyelokket han blitt helt rødt også. Og litt hovent. Ikke rød innpå øyet. Noen som vet hva det kan være? Hva kan eg gjøre med det? Burde eg ringe legen igjen eller er det tidsnok å vente til neste uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt legen.

Ellers - ammer du? Og i så fall, har du prøvd å dryppe det på øye? Mange som mener det virker (har aldri prøvd selv)

Skrevet

Høres ut som øyekatarr, gutten vår hadde det de første ukene. Vi fikk først beskjed på helsestasjonen om å dryppe med saltvannsdråper (fås på apoteket), og om det ikke ble bedre, måtte vi komme tilbake. Det ble ikke bedre, så vi dro til legen, de tok prøve av pusset, og vi fikk resept på dråper. Da ble han bra i løpet av få dager :) Så det hadde jo kanskje ikke skadet å få det ordnet så fort som mulig, han må sannsynligvis få slike dråper. (Kloramfekinol tror jeg det hette)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...