ikke i bruk Skrevet 2. juli 2010 #1 Del Skrevet 2. juli 2010 Stork var den første klinikken jeg hørte om, og har sitt for meg i hele dette året hvor jeg har lekt med tanken. Falt meg jo ikke inn da å se etter flere alternativer. Når jeg endelig bestemte meg for dette og undersøkte litt så falt valget på Vitanova da de tilbyr akkupunktur, og jeg vil såklart gjøre hva som helst for å øke sjansene og slippe altfor mange forsøk. (Lov å håpe ) Men så var jeg nå på de forskjellige klinikkene og kikket igjen, for å lage meg en liste og sammenligne litt, og vil nå egentlig på CFC, da de er billigere og tilbyr akkupunktur hvis man bestiller dette selv. Er jo greit å slippe å betale "for mye" når man ikke MÅ betale så "mye". Men jeg finner ikke ut om de tilbyr behandling til enslige? Overalt på siden der skrives det med parforhold som betegnelse. Er det noen her inne som vet? Finner heller ingenting om noen journalsamtale på CFC, men en uforpliktende samtale med legen, er det det samme? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142047502-valgets-kvaler-ang-klinikker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuffe Skrevet 2. juli 2010 #2 Del Skrevet 2. juli 2010 CFC behandler enslige også. Legesamtalen er forsåvidt det samme som journalsamtalen hos jordmorklinikkene, men betydelig kjappere unnagjort. Du bør ha eventuelle spørsmål veldig klart for deg, ellers rekker du neppe stille dem før samtalen er over. ;-) Mange kan nok synes det er greit å begynne på jordmorklinikk, siden de generelt tar seg mye bedre tid enn CFC, stemningen er mindre klinisk etc., men rent medisinsk og praktisk er det ingen åpenbare grunner til å velge dem fremfor CFC. Det eneste måtte være om du ønsket kjent donor, det får du bare på jordmorklinikker. Vi var både på VitaNova og CFC; førstnevnte var levende lys og tøyhåndklær på badet og fargerike puter og "så kan dere bare slappe av her så leeenge dere vil." CFC var mer "opp i stolen, schwupp, ferdig og hadet bra, dere kan betale der." Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142047502-valgets-kvaler-ang-klinikker/#findComment-142047541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikke i bruk Skrevet 2. juli 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 2. juli 2010 De gjør det ja, så bra Jeg selv heller mest mot anonym donor, så det skulle i tilfelle ikke være noe problem. Har også lest her inne om hvor flinke de synes de er på CFC, og at mange har byttet over fra en jordmorklinikk til CFC, for så og bli gravid. Uff nei, det er så vanskelig.. Sitter liksom her og prøver å eliminere alle de bortkastede forsøk, før jeg er igang, selv om det er umulig :-p Akkuratt nå bryr jeg meg ikke så veldig å bli dullet med under inseminasjonen, jeg vil jo bare reise ned å få det unnagjort, men det kan jo være at jeg tenker annerledes når jeg plutselig står der på gata utenfor klinikken og ikke har fått summet meg og tatt inn hva som virkelig har skjedd. Får gjerne tenke litt mer på det, har jo tid enda til å bestemme meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142047502-valgets-kvaler-ang-klinikker/#findComment-142048445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VestlandsPrøver Skrevet 2. juli 2010 #4 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg har bare vært på cfc så har ikke noe bred erfaring i så måte. Jeg valgte den klinikken ene og alene fordi jeg har hormonroblemer og dermed trengte å snakke med en lege før jeg startet prosessen. Såvidt jeg har fått vite er det visst også bare de legestyrte klinikkene som har ultralyd. Det er jo også veldig greit for da vet du iallfall at du har noe før de inseminerer. Selvsagt kan en jo gå til gyn hjemme på forhånd før avreise, men jeg har bare tatt ul i dk. Men ja, de er skikkelig kjappe der og du får ikke m deg noenting før du står ute på gaten... Det er litt kjipt da, men er nok litt også fordi jeg ikke er så tøff av meg så dermed er jeg ganske nervøs når jeg er der og dermed mister sjansen til å spørre om ting. En annen ting er at det er mest menn som jobber på cfc så det var og litt skummelt, men som en venninne sier "da er det iallfall en mann m i lagingen av babyen"! Hehe! Tror egentlig du bare må gå etter det du føler for selve inseminasjonen og spermen er nok make på de ulike klinikkene tenker jeg. Er nok ganske tilfeldig hva som funker for den enkelte. Uansett, masse lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142047502-valgets-kvaler-ang-klinikker/#findComment-142049950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikke i bruk Skrevet 3. juli 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 3. juli 2010 Hvordan fungerer dette her med ultralyd egentlig? Jeg har nå lest meg skokk ihjel her inne, og funnet en donorvennlig gynekolog her i min by (til og med uten ventetid!) slik at jeg kan gå å få sjekket der at alt er normalt, og fordi jeg har forstått det slik at mange springer til gynekolog også rundt el. for så å hive seg rundt å reise til Danmark. Slipper jeg dette da, hvis jeg kan få ultralyd på klinikken? Men om det da skulle vise seg å ikke være noe, da har jeg jo egentlig reist for ingenting... Eller? Du sier du har tatt ul på klinikken, har du alltid truffet riktig da, eller har du hatt tilfeller der det var for tidlig/for sent? Jeg har heldigvis ikke noe problem med å bli inseminert av mannlig lege. Har alltid gått til mannlig gynekolog, uten at det har plaget meg, så det vil jo være noenlunde det samme Tror nok at valget mitt havner på CFC ja, da slipper jeg jo også å måtte bytte om det skulle være noe galt. Masse lykke til, til deg også SingelBaby! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142047502-valgets-kvaler-ang-klinikker/#findComment-142050763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VestlandsPrøver Skrevet 3. juli 2010 #6 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg gikk til gyn her først for å finne ut hvordan kroppen min fungerte, men etter det har jeg egentlig bare dratt til Dk dagen etter at jeg har påvist lh stigning (eggløsningtest) og da har det fungert fint. Da tar de ul av deg først og finner ut hvor mange folikler, str og slim osv... alt du trenger! Fikk også eggløsningssprøyte rett etter ins sist gang. Kan godt hende det lønner seg å dra til gyn hjemme før avreise om en er redd for at eggene ikke er skikkelig eller en generelt har problemer, men funker iallfall fint for meg å gjøre det på denne måten! Ønsker deg masse lykke til og håper du finner noe som funker for deg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142047502-valgets-kvaler-ang-klinikker/#findComment-142052145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull38 Skrevet 3. juli 2010 #7 Del Skrevet 3. juli 2010 Hvis man bruker eggløsningssprøyte i stedet for eggløsningstest må man til gynekolog først for å få vite hvor store folliklene er, for så å bestemme når sprøyta skal settes. Da kommer eggløsningen ca 36-40 timer etterpå. Hvis du ikke har syklus som er helt etter klokka, er dette en grei måte å gjøre det på. Min syklus varierer med opptil 4 dager. Da jeg begynte med inseminasjoner på Stork måtte jeg dra ned dit rundt den tiden jeg forventet å få eggløsning. Dette pga lang reisevei og redselen for å ikke komme tidsnok. Det hendte derfor at jeg gikk der å ventet et par dager før jeg fikk positiv test. Det er lettere å kontrollere med scanning først og så sprøyte, for da vet man når det skjer. Og så vet man om alt ser bra ut før man drar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142047502-valgets-kvaler-ang-klinikker/#findComment-142052430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikke i bruk Skrevet 3. juli 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 3. juli 2010 Syklusen min er til å stille klokka etter for det meste. Har hatt noen ytterst sjeldne tilfeller der den kommer en uke senere, og stabiliserer seg med samme lengde som før mellom hver gang, kun gir meg en ny dato å forholde meg til. Så jeg har kun eggløsningstester å gå etter, og håper på at jeg skal klare meg med det. Det er jo fint at de iallefall sjekker tilstanden før inseminasjon da. Men var det å forstå slik at de gir en eggløsningssprøyte etter insem. hvis det viser seg at man er litt for tidlig ute? Eller var det bare ett engangstilfelle? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142047502-valgets-kvaler-ang-klinikker/#findComment-142052817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 4. juli 2010 #9 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg var også og sjekket ståa innvendig hos min gynekolog her hjemme før jeg valgte klinikk. Spurte hvilke han hadde å anbefale/erfaring med samarbeid. Deretter kontaktet jeg de 3 han nevnte, sjekket ut hjemmesider, sendte mail og vurderte dem litt ut ifra svarene jeg fikk. Selv landet jeg på Trianglen og har vært veldig fornøyd med dem Hvis du allikevel heller mot anonym donor ville jeg nok valgt en legedrevet klinikk Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142047502-valgets-kvaler-ang-klinikker/#findComment-142055069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissTaurus Skrevet 4. juli 2010 #10 Del Skrevet 4. juli 2010 Hei Jeg har vært 5 ganger hos CFC for inseminering uten å ha kontakt med gynekolog i Norge. Jeg kontaktet CFC ved eggløsning og reiste ned dagen etter. De to siste gangene brukte jeg pergotime og eggløsningssprøyte. Jeg ringte CFC også da og fikk bedskjed om når jeg skulle ta sprøyta + tidspunkt for inseminering i Danmark. Jeg ble scannet før insemineringen og alt så bra ut med eggløsningen. Jeg er dessverre ikke blitt gravid, men det nok andre grunner til det. Jeg vet at flere her har kontakt med gynekolog før de reiser til DK. Hva som er best for deg, får du sikkert erfare etter hvert. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142047502-valgets-kvaler-ang-klinikker/#findComment-142055760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå