Bellbaby Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Jeg har både lest og hørt tips om å fryse morsmelk på isterningsposer. Man finner ut hvor mange ml én terning er og kan dermed lett beregne mengden man tar opp av frysen (har funnet ut at én terning er ca 10 ml). Men så leste jeg i Avent pumpens bruksanvining at man skal fryse melk i steriliserte beholdere/poser. Noen som vet hvor viktig det er? Jeg har allerede fryst en del i isterningsposer og vil nødig måtte kaste det..
Sistah*G07*J09* Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 går bare fint, evt bakterier dør jo i fryseren uansett Så det blir jo de samme om du koker for å steriliserer eller fryser det ned
Bellbaby Skrevet 2. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2010 Takk for svar:-) Det burde jeg tenkt på.. Nå ble jeg glad:-)
nina har ei lita jente Skrevet 2. juli 2010 #4 Skrevet 2. juli 2010 man skal ikke fryse mm i vanlige plastposer, fordi fettet blir sittene igjenn eller noe sånt..
Bellbaby Skrevet 2. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2010 Ja, det leste jeg. Isterningene blir tatt ut av posen og opp i flasken mens de er frosne, så da følger alt med. Men jeg er også usikker på mengden han drikker.. Han er bare 2 uker gammel, men jeg skal ha barnevakt i august og forbereder allerede. Noen som vet ca mengde i forhold til alder, eller er det helt individuelt? På morsmelkerstatnings pakkene står det mengde, men det er jo tyngre fordøyelig.
n74 Skrevet 2. juli 2010 #6 Skrevet 2. juli 2010 De skal ha ca 10 prosent av sin egen vekt pr døgn. Men dette varierer jo fra baby til baby. Jenta mi drakk akkurat litt mer enn de 10 prosentene(pumpet de første månedene og ga på flaske)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå