Gå til innhold

Gift med verdens flotteste, men...(langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver vel dette bare for å lufte tankene litt og kanskje for å høre om det er noen tips og råd der ute....

Jeg og mannen min har vært sammen i snart 7 år. Fikk en nydelig sønn for 1 1/2 år siden som jeg ikke kunne levd foruten, og ellers alt som hører til i et vanlig ekteskap; hus, bil, full jobb, stor familie/slekt,lån i banken etc etc...og dette var jo det jeg trodde skulle bli livet mitt, men...

Har alltid hatt noe "tungt" i meg, som kanskje både har gjort meg ulykkelig og deprimert, men jeg har aldri vist helt HVA. De forholdene jeg har hatt, har alltid vært med menn, og jeg har aldri vært så veldig nysgjerrig på noe annet...tror jeg. Men de siste 2 årene har jeg virkelig begynt å tenke litt... jeg har helt mistet lysten på menn og deriblandt min kjære mann! Han er bare helt unik, og en flott og god person fra topp til tå. Han har alltid stilt opp for meg, uansett og vil være der for meg i fremtiden også. Han elsker meg og alt det måtte innebære, men jeg vet ikke om jeg klarer å leve sammen med en mann, når jeg har det slik jeg har det nå... For 2 år siden, på en fest jeg og mannen min var, ble jeg sjekket opp av en utrolig skjønn og sjarmerene (lesbisk)jente og jeg lot meg friste, og rotet litt med henne. Dette var noe som min mann godtok og bevitnet. Etter det har tankene virkelig begynt å virre.... jeg klarer nesten ikke å ha sex med mannen min lenger,føler at alt ved en mann er bare helt ordinært, ikke noe tilltrukket av menn i det hele tatt. Tenker mye på andre jenter, men ikke bare seksuelt...det er liksom ikke SÅ viktig. Former, kos, feminitet...det er det som tiltrekker meg. Har litt små følelser for ei jeg kjenner, uten at jeg vet om hun er bi/lesbisk...men klarer ikke tanken på å skulle gå fra mannen min som jeg er så glad i, dele på foreldrerett, det økonomiske, etc etc...blir helt kvalm bare å skrive om det. Men skal jeg leve med denne ulykken? Vet jo ikke om det er bare noe som vil "gå over", eller om det er dette som har ligget i underbevisstheten min og gjort meg så deprimert og ulykkelig opp igjennom årene....uff, dette er så vanskelig.

Eneste jeg har sagt til mannen min, ang dette, er at jeg liker damer og kunne godt tenkt meg å ha sex med en dame, kanskje i form av 3-kant el.l...men tror nok ikke at han skjønner helt...

Er så redd for at jeg skal ta noen feile valg...

X

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Det er jammen ikke lett å komme med råd når det gjelder slike ting, fordi dette dreier jeg om følelser. Men jeg tror mange kan kjenne seg igjen i det du skriver. Selv er jeg i et forhold med ei jente, og vi har vært sammen i mange år. Før henne har jeg hatt et jenteforhold og flere forhold med gutter. Jeg har det bra på alle måter, stabilt, grei økonomi, samme interesser, og trives i hverandres selskap, og nå er jeg i tillegg gravid med hjelp av donor. Men likevel kommer tankene på å være sammen med en mann, samtidig har jeg også tanker om andre jenter som jeg føler meg tiltrukket av. Jeg tror det er helt normalt å føle en tiltrekning til det som på en måte er "forbudt". Det virker ofte mer fristende enn det man har. Jeg tror det viktigste er å sortere tankene sine for å finne ut om dette virkelig kjennes seriøst, om dette er noe mer enn bare et blaff. Dersom det kun er spenningen, så la det være med det, kanskje leke og flørte litt, så kanskje du finner ut mer, men tenk deg om før du bryter ut. Men dersom du kommer til konklusjonen om at dette er noe mer, noe som stikker dypere i deg og at du ville gå på akkord med deg selv hvis du ikke gjorde noe med det - ja da må du ta grep. For dersom du går rundt ulykkelig, så vil dette smitte over på de rundt deg også, og det er ikke riktig mot de som du er glad i.

Skrevet

Takk for at du tok deg tid til å lese innlegget og svare på det! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...