Gå til innhold

NAV-problemer?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mangler denne gangen?

Inntekst- og skatteopplysninger?

Papirarbeid som ikke har kommet frem?

Dårlig hjelp av sentralbordet?

Null hjelp å få?

Ikke mottatt penger?

Velkommen i klubben!!

Vil gjerne høre din historie...

Positive,negative,tips til oss andre osv..

Kanskje om vi er mange nok som har problemer om vi faktisk kan vurdere å gå til pressen snart!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gått ut i permisjon for noen dager siden. Lev.søknad til nav for 3 mnd siden. Fikk bekreftet mottatt søknad 3 uker etterpå. De har fortsatt ikke klart å behandle saken så jeg vet ikke hva jeg får utbetalt eller om jeg får mannens permisjon etter min endte. (jobbet kun 40 % og mannen har ingen mulighet til å ta). Rimelig frustrerende å ikke vite hvor mye jeg får å leve av fremover. Fikk egentlig beskjed om at det kun var en mnd behandlingstid, at det var ingen hast med å levere søknaden, en mnd før holdt lenge. Heldigvis at jeg ikke hørte på dem!!!!

Skrevet

Henger meg på her jeg også...er sikkelig irritert om dagen. Leverete alle papirene i begynnelsen av mai..skatte og inntekstopplysninger har gått tur/retur mellom nav og jobben pga feilopplysninger fordi nav er lite samarbeidsvillige.

Dårlige informasjon på nav da de en dag sier at alt er i orden og pluttselig er det ikke i orden... Jeg går ut i permisjon nå 7juli og aner ikke om jeg får penger når jeg skal.... :( Tar 3-4 ukers behandlingstid..... :(

Skrevet

Åh, kjenner det igjen. Leverte i slutten av april og de klarte å bruke seks uker på å finne ut at det var noe de manglet, først da hørte jeg noe fra de. Begynte permisjon 16. juni og har fortsatt ikke fått verken vedtak eller penger fra NAV til tross for skriftlig løfte om svar innen 20. juni. Oppgitt, oppgitt.. :-((

Skrevet

samme som på skravle:

jeg har hatt mye trøbbel med nav de siste mnd, der dem har rota vekk papirer, trekt mer i skatt osv...

jeg nekter å levere inn papirer på lokalkontoret pga dem klarer rett og slett ikke å levere tingene videre til rett innstans. dette har ført til at jeg har hatt ørten unødvendige telefoner til nav ikke minst turer ned for å fikse opp i deres rot. det hele resulterte i at jeg fikk tak i en utrolig hyggelig dame pr telefon som jeg fikk mail adressen til og har kunnet sendt sykemelding, andre papirer, endringer osv til henne og ting har blitt loggført med en gang hun har fått mailen. ( har scanna inn papirene mine) det samme gjorde jeg nå med foreldrepenger, spurte om dte var en mail adresse jeg kunne sende opplysningene mine til for jeg nekta å levere papirene fra meg til surrehodene på lokalkontoret.

dem som sitter i skranken kan veldig lite og dem på telefonen er utrolig flinke og svare svada uten at du får skikkelig hjelp( skal ikke feie alle under en kam siden jeg har en dame som har fått mange stjerner i margen fra meg) uansett jeg har ikke hatt problemer siden jeg fikk tak i mailadresser, foreldrepengene ble innviglet på datoen 2 mnd etter at jeg leverte papirene mine som dem også skrev i brevet jeg fikk, men som jeg ikke trodde på, pga jeg har hørt om mange i området som har slitt både 2 og 3 mnd før ting ble fiksa.

en ting jeg kan råde folk til er å ta kopier av alt dem leverer inn, kreve en mailadresse om det så er til saksbehandler, men få tak i en fast person. når man klager event henvender seg generelt, HUSK navnet på den du snakker med og bruk det for alt det er verdt der inne...har du et navn kommer man langt..

Skrevet

Min historie begyndte i januar når jeg ble sykmeldt 100% å måtte begynne å forholde meg til NAV...

Har sikkert levert inn 4 - 6 stk sykmeldinger fra november-januar å merklig nok HVER gang blir dem ikke mottatt.

I januar fra dagen jeg sykmeldte meg 100% har dem hatt problemer..

Inntekstskjema har jeg måtte levert til mitt lokale NAV kontor 4 ganger før de kom frem. Jeg fakset,mailet å sendte i posten for å vær ekstra nøye å ringte 2 ganger daglig i 1 uke før noen fant dem I EN SKUFF!!!!!!!!!!!!

Når pengene mine kom inn på konto har det blitt registrert feil inntekstgrunnlag å vi har sendt inn 2 stk klager(SOM TIL INFO ER 6 MND BEHANDLINGSTID PÅ).

Saksbehandleren min har nå hatt ferie eller vært syk i snart 4 mnd å tar da aldri telefon eller svarer på mail.

Vi har sendt brev i alle retninger til både forvaltning,lokalt å til forskjellige kontor å ingenting kommer frem eller blir funnet.

Selv om de fakser det mens vi står der å du får leveringsbekreftelse skjer det noe galt.

NAV og min sjef der jeg jobber har hatt så mye problemer med hverandre at de ikke snakker sammen lenger.

Her er det jeg som fikser alt...jeg ringer,ringer,maser å maser..jeg sender papirer på nytt,jeg må be mannen min ta seg fri for at vi skal komme oss til nav kontoret der vi bor. Som forrestn er åpent fra 10.00-14.00 noe som gjør det fysisk umulig for en vanlig arbeidende person å rekke innom.

Nå har de også kun gått på sentralbord-telefonnr som gjør at de er umulig å få snakke med noen der.

Jeg har kjeftet,truet å grått mine såre tårer å vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Nå venter vi på en klage som vi sendte inn for 1 mnd siden som fortsatt ingen har sett på.

Jeg kunne skrevet side opp å side ned om mine problemer med NAV.

Takk gud for min herlige mann som ikke gir opp å motiverer meg til å fortsette.

Nå er jeg så drittlei å om folk der ute snart er klar for å gå til avisene så er det virkelig på tide at NAV får seg en smell.

Skrevet

dytter opp

Skrevet

Henger meg på her. Sendte inn permisjonspapirene i begynnelsen av mai og fikk bekreftet at de var motatt først i begynnelsen av juni(!!) og at det er tre mnd behandlingstid fra de har mottatt papirene! Går ut i permisjon imorgen og har fortsatt ikke hørt noe mer. Regner med at de bruker sine 3 mnd og at jeg ikke hører mer før i september...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...