Gå til innhold

15mnd og skikkelig hissig!hjelp å få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 15mnd er så trassete at jeg holder på å bli sprø. Ellers er han verdens søteste og godeste men har noen forferdelige raseriutbrudd.. og dette er veldig slitsom i lengden.. Noen som har vært i gjennom det samme?hva gjorde dere?

ta et eksempel: vi skulle på tur til gakkene...da han forsto at nei vi kunne ikke bade sammen med gakkene, rablet det for han og hyler gjerne i ti min etter hendelsen. I samme sleng klorer, biter og lugger han meg i raseri. Er dette normalt tenker jeg da?

Slike raseriutbrudd skjer ca ti ganger daglig, hvor alle gangene ender i hyl og lugging (hårsår jeg så vondt er det og,hehe).

Sliten mamma trenger noen tips :) mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det sånn vi også. Hun blir sinna for de minste små ting, er ikke lett å være liten og få ting som man vil når språket ikke er utvikla enda. Tar vi ting ifra henne som hun ikke har lov å holde, hyler hun. Går vi i butikken og hun ikke får smake på fks jordbærene i kurven ( Det skjedde faktisk en dag) hyyler hun helt til vi er ferdighandlet og ute av butikken. Tror bare det som hjelper er å stå på sitt. Er nok på tide å sette grenser nå tenker jeg ( Mini er snart 1,5 år)

Skrevet

Jada, det er helt normalt, men kansje litt ofte hvis det er 10 ganger om dagen. Uansett... min gutt hadde sånne anfall, 2-3 om dagen da han var 14-15 mnd. Nå som han er 18 mnd så har det blitt veldig mye bedre. Han er egentlig blitt litt mere sutrete og du ser tydelig at han forsatt blir, og jeg er helt sikker på at det løsner når språket kommer.

Det jeg har gjort er når han gjør slemme ting sier jeg nei, gjør han det igjen setter jeg han fra meg, da blir han stort sett VELDIG lei seg, også trøster jeg han hvis han vil, men mange ganger må han bare ligge å være sint litte granne. Sparker han etter meg så går jeg vekk, men er altid i nærheten. Kan begynne å rydde i lekene eller noe. Da hender det han faktisk blir litt nysgjerrig på hva jeg driver med. Tror liksom han har skjønt greia nå: Hvis han gjør ting jeg får vondt av så vil jeg ikke trøste han. Han har fortsatt ett sinne, og det får han lov til så lenge han ikke gjør meg/andre vondt. Faktisk så skjønner jeg sønnen din litt ;) Hvordan forstå at han ikke kan bade der da?

Har heldigvis 2 venninner som hadde helt klinkokos unger, og jeg mener vel fortsatt dem kan skylde seg litt selv (saft/cola og godteri hver dag), men når begge de ungene bikka 2 år så ble de helt annerledes. Det har nok noe med språket å gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...