Gå til innhold

Dere med barn på rundt 3mnd..

Anbefalte innlegg

Gjest Sharazi
Skrevet

Hvor ofte ammer dere..?

Gutten vår er bare et par uker ennå, men jeg syns ikke jeg gjør noe annet enn å amme. Vet man trenger litt tid før ting "går seg til" og at det kan være individuelt, men jeg lurer på hva jeg har å forvente fremover! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hver 3-5 time. og hver 4 time om natta.. men noen netter sover hun uten mat... i 10 timer i strekk :)

Skrevet

Jeg ammer hver 3.time på dagen. På natten sover hun 8-9 timer i strekk. Dethender jeg må amme hver andre time på dagen nå som det er varmt fordi hun er tørst.

Skrevet

hver 3.time på natta ca og halvannen time mellom hver gang på dagen

Skrevet

Jeg ammer hver 3.-4. time om dagen. Han har sovet 10-12 timer i strekk uten mat om natten helt siden fødselen. Det går seg nok til, men det går ann å påvirke de små litt. Jeg begynte med smokk tidlig, og prøvde bevisst å "drøye" litt mellom måltidene om dagen. de har ett enormt sugebehov, og da er det bedre å bruke smokk istedetfor puppen. Lykke til!

Gjest Sharazi
Skrevet

Takk for svar!

Da er det bare å krysse fingrene på at sønnen vår også vil sove så lenge om natten! Høres veldig fristendes ut nå.. Vi tok frem smokken etter 4 døgnet, men den er dessverre ikke så søvndryssene som puppen om natten!

Skrevet

På dagtid går det 2-3 timer mellom hver gang og på natta sover hun mellom 6 og 9 timer i strekk.

De første 6-8 ukene amma jeg omtrent hver time, vertfall på dagtid.

Skrevet

På dagen er det ikke noe mønster i ammingen, noen ganger en time mellom og noen ganger to, men sjelden tre timer. På natta er det lengste strekket på fem timer, deretter er det kanskje to til tre timer mellom hvert måltid. Når de er så små skal de styre spisingen selv, og man bør ikke "strekke" tiden mellom måltidene! Da kan man risikere at man ikke produserer nok melk. De har jo feks økedager, og da henger de jo i puppen kanskje hver time. Dersom man strekker tiden da, risikerer man jo at man ikke øker tilbudet på melk i forhold til etterspørselen. Smokk er selvsagt ok, men kun når de er mette. Skjønner godt hva du mener med at du ikke får gjort annet enn amming, det syntes jeg også med førstemann. Men tiden går jo så fort, snart er de store.....

Skrevet

Det går seg nok til snart. Jeg ammet også hele tiden de første 2-3 ukene, så gikk det seg til. Nå ammer jeg hver 2.-3. time på dagtid og hver 3.-4.time på natta. Og det synes jeg er ok for jeg er veldig takknemmelig over å kunne amme i og med at jeg ikke kunne amme sønnen min for 3 år siden.

Skrevet

Datteren min er forresten ikke 3 mnd men 7 uker, men jeg svarte deg visst fallikevel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...