velsignet med to Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Lille Ingvild kom til verden tirsdag 29.06. kl 03:25, 3420 gram og 50 cm lang. Hadde termin mandag 28.06., noen små murringer natt til mandag men ellers ingenting som tilsa at fødselen var like om hjørnet. Hadde en aktiv dag, fikk unnagjort legebesøk med sorebror, søppeltømming etter min ryddemani i helgen og en tur på ikea. Ut på formiddagen kom murringene fra natten tilbake, kraftige kynnere på en måte, kanskje det man kaller maserier? Var uansett ikke sikker på om noe virkelig var igang, så jeg bestemte meg for å ikke si noe til noen og fortsatte dagen som normalt. Mannen hentet storebror i bhg, og etter grilling var vi på stranda å prøvde ut den nye gummibåten Murringer gjennom hele ettermiddagen med 15-20 min. mellomrom, måtte bite tenna sammen på bilturen for ikke å røpe noe til mormor (barnas mormor altså, min mor, som var/er på besøk for å være barnevakt under fødsel og hjelp nå etterpå) og storebror (gav beskjed til samboeren min før vi dro, greit at han visste ståa...). Vel hjemme fra strandbesøket i 18-tiden greide jeg ikke å skjule at jeg hadde vondt når jeg gikk i trappa, så da oppdaga mormor det Murringene tok seg kraftig opp i styrke nå, var ikke lenger i tvil om at det var fødsel på gang. Fikk endelig pakka fødebagen nå Rier av noe ujevn styrke gjennom kvelden, tok tiden i 21-tiden og det var da varighet mellom 30-60 sekunder og ca 3 minutter mellomrom. Ringte føden ca 22, som ville ha meg inn for sjekk. Var inne ca. 23, fikk da konstatert 2 cm åpning. Ble veldig skuffet, og så frem mot en laaang natt (forrige fødsel tok 37 timer...). Etter en god samtale med en herlig jordmor ble jeg sendt hjem med to paracet, beskjed om å få i meg litt mat og ta en varm dusj før jeg la meg for å få litt hvile. Fikk også med meg en "avslapningstablett" som jeg skulle ta når jeg hadde lagt meg, for å få slappet av mellom riene. Greide utrolig nok å sove innimellom riene Riene ble raskt verre og kom tett-tett-tett! Vekket mannen, og kl. 2 kjørte vi hjemmefra igjen. Vondeste og lengste bilturen jeg noengang har vært med på, kjente hver en rille i veien! Fikk stabla meg på beina og kom meg på et vis opp til føden, mannen prøvde å trille meg i rullestol men der greide jeg ikke sitte lenge. Ca. 2.30 var vi inne på føden, fikk da først klyster (som jaggu hadde virkning, aldri vært borti det før hehe), og det ble deretter målt åpning på 6-7 cm. Riene kom overlappende på hverandre, og jeg følte at hoftene mine brant og ble revet i to. Har ikke helt tidsbegrep etter dette, men noe jeg følte var rett etterpå gikk vannet og åpning ble målt til 9 cm. Begynte å føle trykketrang, og jordmor fikk hentet inn en til jordmor som skulle være med under fødselen. Fikk klarsignal til å begynne å trykke, og godt var det! To trykk, og baby var ute, 03:25 viste klokken! Tre minutter trykketid, fikk jeg vite etterpå!! Verdens nydeligste prinsesse ble lagt opp på brystet mitt, lykkefølelsen etterpå er ikke til å beskrive! Var veldig heldig med revning til tross for rask fødsel, det ble sydd et par pyntesting bare baktil, har ikke kjent noe til dem i det hele tatt etterpå. Nå er vi hjemme og koser oss, nyter tiden og prøver å venne oss til å være fire i familien Det har gått over all forventning hittil, Ingvild tar puppen som bare det og sover godt! Nikolai begynner å venne seg til situasjonen som storebror, er veldig interessert i lillesøster og spør om henne hele tiden. Jeg ønsker dere alle lykke til med det dere har i vente, og håper dere får en like fin opplevelse som jeg føler jeg har hatt!
EleResa Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Gratulerer så mye med vel overstått, og velkommen til verden lille Ingvild
petite fleur Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Gratulerer så mye! Så fine navn du har på barna dine .-)
Marikke Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Gratulerer! Takk for at du delte historien med oss!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Gratulerer så masse med jenta! Flott fødselshistorie. Klem
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 Gratulerer med lille jenta:) Ses på Småtroll 0-1år kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå