LillefamilieBsittgullnr2 Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Med nr 1 fulgte jeg ditt og datt ...spiste ikke dte men det osv...men med nr 2 nå ...har jeg liksom glemt det ...satt å fråtset speke skike her om kvelden ...og leser her inne at noen ikke spiser dte osv ...men ser det er mange 1 gngs som er mer strikte på det ...blir man sløvere med nr 2 tro ...flere som er sånn???=))))
Miessi Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Jeg er førstegangs og synes at noen er vell skeptiske over hva man bør og ikke bør spise. Jeg spiser alt som jeg føler for, men styrer unna billige kjøttprodukter pga bakterier (dette har jeg gjort før jeg ble gravid også, pga jeg er utdannet kokk og har sedd litt av hvert). Synes ikke han skal være så hysterisk, alle kan jo likevel bli syk hvis faren er der, men sannsynligheten er liten med de gode kontrollene som vi har i Norge. Jeg spiser alt av spekemat, fisk, reinkjøtt, skalldyr og alt jeg har lyst til
Gutt 08 Jente11 Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Godt mulig man blir sløvere med nr.2. Jeg følger mattilsynets anbefalinger også denne gangen. MEN sist gang turte jeg ikke spise salat på besøk siden jeg ikke visste hvor godt det var skylt/om det var skylt...så hysterisk er jeg ikke nå
dorthea89 Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Jeg tenkte egetnlig d var bare hysteri helt til Jordmora sa jeg måtte ta ambefalingene alvorlig, fordi det faktisk kan føre til abort! Å jeg klarer ikke nyte disse matvarene, når jeg tenker på d.. så da lar jeg liksågodt vær! hvem vil vel den lille noe vont.. Har spist reker 3 ganger siden jeg ble gravid, og alle gangene har jeg vært våken hele natta pga diare, og sterke magesmerter.. man kan jo spise reker men jeg tåler d bare ikke når jeg er gravid.. Rart
*NordNorge* Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Synes også enkelte er vell skeptiske... Spiser salami og ost og gudan må vite....