M@msen Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Det var deilig å vite, så slipper jeg å tenke på ;hva hvis vannet går... Han har borret seg ned i bekkenet de siste dagene, AUUUU... Kom nettopp fra JM og hun ville ikke sjekke modning... Får vente til 15 juli hvis ting ikke har skjedd før da... (har termin 21 juli). Så bare å smøre seg med tålmodighet!!! (har så mye av det om dagen...)
mørketid Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Hellu Skulle bare si at akkurat det samme skjedde meg i dag, vært på kontroll og hodet er festa men sjekka ikke modning. Skal tilbake 15 juli og har termin 21 :-)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Ja da gjenstår det å se hva som skjer med meg i morgen! Hodet halvfestet forige fredag og hun sa hun kunne strippe meg! Får se om hun holder hva hun har lovet da! (termin 21 juli)
M@msen Skrevet 2. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2010 Vi har alle tre termin på samme dag, blir spennende å se når nurkene bestemmer seg for å komme:) Masse lykke til idag da Katta, oppdater oss:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 2. juli 2010 #5 Skrevet 2. juli 2010 Hehehe, ja vi har det!! Skal ikke før ett i dag, så oppdaterer etter det. Grugleder meg. Er redd hun ombestemmer seg hvis ikke det er tegn til modning og at det skal gjøre grisevondt. Håper og hodet er helt festet da jeg begynte med vannavgang m min 1.fødte. Håper vi føder innen en uke nå da hehe!!! Klem.
Arw1 fikk juli-jente:-) Skrevet 2. juli 2010 #6 Skrevet 2. juli 2010 Har temin 15 juli og hodet var ikke festet i går. Var kommet godt ned i bekkenet, men hun kunne fortsatt bevege litt på det. Skal tilbake den 8 juli for siste time hos JM før hun går på ferie. Hun har aldri nevnt hverken at hun vil sjekke modning eller stripping, er det vanlig at de gjør det eller spør dere? Tror ikke jeg vil at hun skal oppi der og grafse uansett da;-) skal på UL på mandag, kan de se om ting er modnet på UL? Lykke til jenter, korteste tiden igjen nå:-)
mørketid Skrevet 2. juli 2010 #7 Skrevet 2. juli 2010 Hun spurte allefall ikke meg om jeg ville at hun skulle sjekke... Hun sa bare sånn; hvis jeg hadde undersøkt deg hadde jeg kanskje kunnet lirke litt men det venter vi med, så håper og tror det betyr at hun kanskje sjekker neste gang ? Om det virker er det jo bra.. om det bare fører til masrier er det jo kjipt.. Hvordan gikk det med deg i dag katta? er dere andre førstegangs? det er jeg...
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 2. juli 2010 #8 Skrevet 2. juli 2010 Skal avgårde nå. Gruer som en sild hehe. Er ikke førstegangs, men føles sånn. Er nr 3 og er 13 år siden forige fødsel!! Min jordmor sa at hun bruker ikke å foreslå det, men hvis pas.spurte og var veldig lei gjorde hun det fra 37/38.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 2. juli 2010 #9 Skrevet 2. juli 2010 Ja da var jordmortimen overstått! Ble ikke vellykket stripping grunnet den lå for langt bak. men hun fikk irritert godt og livmorhalsen var krympet ned til ca 2 cm. Ikke særlig åpning, men det er ingenting å bry seg om da jeg ikke hadde åpning på morgnen med førstemann etter slimproppen gikk, men fødte på kvelden allikevel. Hun sa at riene kunne begynne med en gang jeg gikk utav døra for den saks skyld.! Hodet er heller ikke festa og hun trodde heller ikke det kom til å gjøre det. trenger ikke legge meg ned hvis vannet skulle gå, men ta det med ro og reise til sykehuset. Hun trodde han var rundt 3300 gram nå i uke 37+4. Gikk rett hjem i sengehalmen og spiser nå en porsjon grøt med masse kanel hehe... Får vel heller bare smøre meg med tålmodighet, buhu. Klem fra meg.
M@msen Skrevet 2. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2010 Ja ja, hun prøvde i allefall da:) Kan jo skje når som helst:) Gjerne nå og ikke om 3-4 uker... he he:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 2. juli 2010 #11 Skrevet 2. juli 2010 Ho traff nesten. Ho irriterte seg selv hehe. Men, men. Har hatt noen fæle kynnere og vond korsrygg nå i ettermiddag så ho har iallefall klart å irritere godt. Men gud så vondt det var!!! Men kun når ho leita helt bak da.heeh. Så nå har ho tatt ferie så blir vel ikke noe mer hjelp å få så satse på han kommer naturlig innen termin. Klem fra meg
minimimmi Skrevet 2. juli 2010 #12 Skrevet 2. juli 2010 Håper det skjer noe snart da katta! :-) Spennende :-) Men du, jeg er veldig skeptisk til det at noen jordmødre sir at man ikke trenger legge seg ned om vannet går når hodet er festet! Og spesielt hvis man har født før for da er bekkenet videre og det er letter å få navlestrengen i klem. Jeg vil spurt de på føden når vannet har gått, spør hva de mener. Jordmora mi var helt fra seg pga den debatten legge seg ned/ikke legge seg ned. Hun mente at ALLE burde bli henta i ambulanse i det tilfellet. Bare sier det fordi det bekymrer meg! Men si fra om det skjer noe mer da, og MASSE LYKKE TIL!!! :-D
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 2. juli 2010 #13 Skrevet 2. juli 2010 Hun er akkurat kommet fra jobb på sykehuset som jordmor til å jobbe for kommunen. Hun sa at aust og vest-agder slutta med dette for lenge siden og i Sverige er det ingen sykehus som ber gravide legge seg ned. Hun ble overrasket da jeg sa at andre sykehus opererte med det! Tusen takk forresten. Klem.
minimimmi Skrevet 3. juli 2010 #14 Skrevet 3. juli 2010 De burde bestemme seg altså! :-P Jeg synes det er rart at jordmødre rundt omkring i landet er SÅ uenige..... Var kommunejordmora mi som sa at jeg da for all del måtte legge meg ned. Det har jo skjedd at babyer har tatt stor skade pga navlestreng i klem. Jeg hadde nok lagt meg ned bare fordi det KAN skje. Men kanskje er det slik at det ville skjedd uansett da liksom, vet ikke jeg! Tydeligvis så har ikke fagpersonene bestemt seg heller...... Men hvordan går det? Er det noe i lufta? :-) klem!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 3. juli 2010 #15 Skrevet 3. juli 2010 Hun sa til meg at hun anbefalte meg bare å gå rett ut til bilen å legge ned setet en del å la mannen ta seg av alt annet. Ikke noe råd de gir på sykehuset sa hun. På råden til" håp" her litt lenger nede kan du lese om de siste dgrs oppdatering med maserier hehe. Klem.
mørketid Skrevet 16. juli 2010 #16 Skrevet 16. juli 2010 Har skjønt at du har født katta.... gratulerer så mye Det har ikke jeg, fortsatt termin 21 juli og var hos jordmor i går, hun undersøkte meg, fikk inn en finger og røska litt, men var ikke modent....... Må vel kanskje vente til augus før bebis kommer, haha
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 16. juli 2010 #17 Skrevet 16. juli 2010 Heisann =) Titter innomfra 2.tri. Var på kontroll i dag med 2 jordmødre i Bergen. Vi snakket om dette med at hodet skal feste seg i forhold til navlestreng rundt halsen og dersom vannet går. At man må legge seg ned om vannet går og hodet ikke er festet er nå blitt en myte.. De prøver visst å få fokuset bort fra at hodet må feste seg for det er bare synsing. Det kan også løsne igjen. Noe som skjedde med 2 venninner av meg, =) Ville bare "spre ordet". Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå