Gå til innhold

Uke 23, med mensensmerter,,,,,,,, Flere ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det har jeg også, av og til. Er 25+5, og ifra forrige kontroll har livmora vokst noe sinnsykt, så det er nok sikkert derfor. Helt naturlig, og helt ufarlig :) Så lenge de ikke blir sinnsykt vonde, eller du begynner å blø er det bare å slappe av å nyte lillegullet som vokser.

Det er nok bare voksesmerter. Jeg er bare i uke 17, men de siste dagene har jeg hatt en veldig ubehagelig følelse i magen. Jeg kjente heller ikke den lille kriblingen fra den lille (har kjent det siden uke 14) Men så, i går kveld, kjente jeg flere små "spark"!

Jeg tror det er fordi babyen nå har bedre plass og at livmoren min vokser hurtig. Så, basert på hva de andre sier og egen erfaring, tror jeg du kan slappe helt av ;)

Jeg har også hatt mye mensverk siste uken, til dels også i ryggen.. Kanskje fordi jeg er 3 gangs? Vet ikke, men regner med og tenker at det er normalt så lenge jeg ikke får ordentlige smerter. Er nå i min 18 uke. Men litt ubehagelig er det, fordi det kjennes ut som jeg skal få mensen hele tiden.

Annonse

Hei,

Jeg mener å ha lest at det morkaken "øver" på sammentrekninger og det kan gi "menssmerter". Mamma sa også at det var sterke menssmerter det beste hun kunne sammenligne fødselen med. Da tenker hun på åpningsfasen regner jeg med...

Ikke vet jeg, jeg venter min første... :)

Ja, jeg har en del kynnere også.. Men ikke alltid i sammenheng med mensverken.. Tok en tlf til min jm idag, og hun mente det var både vanlig og normalt. Særlig i begynnelsen. Men nå når en nærmer seg halvveis skal det ikke ta seg opp, og ikke gjøre vondt. Da burde man ta kontakt med gynekolog. Hun sa også at flergangs gjerne har både mer kynnere og murring inimellom, og at det kan forsterkes av stress og generell "slitenhet". Og det stemmer nok for meg det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...