jasu88 Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Jeg for innom Nav i dag får å sjekke status, da jeg ikke fikk noe utbetalt i juni.. Der sa de at de trengte inntekt- og skatteopplysningene mine, som jeg har lever TO ganger tidligere. Da de sa jeg måtte gå til arbeidsgiver får å få dette skjemaet på nytt, begynnte jeg rett og slett og gråte!! Da sa hun dama at hun sku prøve å ringe saksbehandlerne å div folk. Så kom hun å sa at dette skulle de ordne, de hadde skjemaet fra sykepenge opplysningene (så hadde jeg levert tidligere for foreldrepenger). Tenk at det ska være så vanskelig å lagre/føre på data opplysningene de får! Å hadde jeg ikke begynnt å gråte hadde de sendt meg tilbake til arbeidsgiver igjen!!!! men hun lovte meg at pengene skulle være på konto om senest 1 uke, så vi får se på det.. Huff, er ikke greit å være fødeklar og hormonell.. måtte bare lufte litt frustrasjon.....
Zeke Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Må bare si velkommen i klubben, desverre. her rote de vekk all av søknaden til fødselpenger, Så da blei det 2 timer med faksing fram og tilbake til jobben til gubben for at han måte skrive alt på nytt der også. Nav står desverre for bare ROT , det er ikke mulig å få noe fornuftig ut av de. Sender deg en stor klem
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Skjønner deg veldig godt! det samme skjedde meg da jeg ventet på sykepenger da jeg gikk gravid. Ventet i over 1 mnd etter at de skulle ha kommet. De er håpeløse! gråt,sa vi ikke hadde penger til mat engang, var super fortvilet... dama bare himla med øya og sa at det ikke hjalp at jeg satt der å sutra!
Mamma til*2 jenter* Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Om du fikk beskjed om å levere inntekstgrunnlag på nytt så har jeg bare en ting å fortelle deg: Plasser kroppen din forann skranken på NAV å si: OM JEG HØRER DEN UNNSKYLDNINGEN EN GANG TIL SÅ GÅR JEG TIL AVISENE!!! Jeg måtte levere inntekstopplysninger 4 ganger fordi NAV hadde merklig nok mistet den HVER jævla gang... Sjefen min hadde dokumentert at de ble sendt via faks,post og mail. Jeg gikk rett å slett opp på mitt lokale kontor å truet dem med å virkelig lage rabalder. Merklig nok dukket inntekstopplysningene mine opp dagen etterpå. Dokumenter alt av info du gir til nav,be om sendebekreftelse på foreldrepenger,sykepenger og alt av brev du mottar. Noter deg navn på HVER person du snakker med via telefon,på kontor og ikke minst din saksbehandler. Ring,ring,mas,mas å ikke minst tørr å true dem litt for at du skal få pengene dine. Det er kun inkompetente drittsekker som jobber på nav å det hjelper kun om du har full kontroll selv å ikke er redd for å få noen sure miner på veien. STÅ PÅ DITT!! Her er det NAV som er problemer å ikke du! Sørg også får å både sende via faks,mail og post om du skal sende inn papir til nav. Om du leser i lovene til NAV står det at dem er pliktige til å hjelpe deg. Hilsen en som har slitt med NAV siden Januar.
cicci85 Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 off det nav system er det bare tull med. eg bli sjukemld tidligt i svangerskapet og måtte vente 2 mnd på sjukepengen, de hadde miste papieren. så eg tror eg send de sjukemld papiren 4 ganger. og prøvde å ringe på de, men det var jo ingen så kunne fortelle meg noe fornuftigt i den tlf, bli bare satt over de ny folk hele tiden. fekk pengen etter at eg fekk jobben ofg legen min til å ringe te de. har begynt på perminsjonen no, men de har ikj klart å fått betalt det ut i juni på meg heller. er heldigvis feripeng månd, så eg har klart meg. men er kjedligt å vent på pengen deres uansett. et system med mer rot i som nav, kan du leite lenge etter. hilsen en så har fått nok av nav systemet.
mammaen til 2+1 Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 Nå har jeg heldigvis ikke hatt noe problem med NAV her jeg bor.. men jeg hadde aldrig godtatt at noen hadde mistet eller rotet bort papirer med mine personopplysninger på..!!! Jobber i bank selv.. og det er rett og slett ikke akseptabelt at slike ting ligger å flyter sånn at det kan komme bort. Det er klart at det hender jo at ting ikke kommer fram.. men at det blir rotet bort hadde jeg aldrig akseptert!! Dersom du har bevis på at det er kommet frem og så rotet bort ville jeg sendt dette til avisa eks.. slik at de kan få litt pes for hvordan de driver butikk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå