Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaring med bruk av postafen mot kvalme? Er i uke 8 nå og veldig veldig kvalm... Har en venninne som har brukt det med god effekt, hennes gynekolog sa det var ufarlig for fosteret, men legen min ville ikke anbefale det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg med hyperemesis brukte Postafen i mange uker. Hun hadde ikke akkurat så mye valg!

Jeg var hos gynekolog i uke 6, og skulle like etter reise bort... Jeg var grusomt kvalm da, og spurte om det var noe jeg kunne ta på mens jeg var borte slik at turen ikke ble ødelagt. Han sa jeg trygt kunne ta Postafen. Det gjorde jeg, og jeg var SÅ mye bedre mens jeg tok dem! (4-5 dager) Det var herlig! Dessverre glemte jeg å spørre om det var noen grense for hvor lenge jeg kunne ta dem, så jeg sluttet å ta dem da jeg kom hjem igjen. Jeg hadde ikke hyperemesis, akkurat, så jeg fant ut at jeg fikk bare komme meg gjennom det. Jeg var faktisk mindre kvalm da jeg sluttet på Postafen enn jeg hadde vært før jeg begynte med det.

Skrevet

Hej! Var hos legen i går jeg, fikk prostafen, han sa jeg trygt kunne ta disse.

I mine 2 tidligere svangerskap har veg vært innlagt pga hypermesis, da fikk jeg noe som het afripan, men legen ville jeg skulle prøve prostafen først. Tok i dag tidlig, å det funka. Så håper kanskje jeg slipper innleggelse denne gang hvis prostafen fortsetter og funke.

Skrevet

Fastlegen min anbefalte meg det. Privat gynekolog og prøverørsklinikk anbefalte det, og jordmor har anbefalt meg det, så vil tro det er ganske trygt å ta ja... Jeg har hatt god effekt av de! Jeg har bare brukt de de dagene jeg vet det blir en lang og tung dag, og jeg MÅ kunne holde ut dagen...

Skrevet

Et lite tips til alle som bruker postafen for kvalme, få en resept på en 100 pakning hos legen, da koster det ti kroner mer en det koster med en 10 pakning som en får kjøpt uten resept.... MYE penger å spare viss en bruker en del :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...