LHHR Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Skal til spania i 14 dager, ikke et typisk "all inclusive/resort/barnevennlig" sted. Så det blir nok litt gåing til restauranter om kveldene osv. Lurer på om det er lurt å ta med vogn/trille? min sønn har jo sluttet for lenge siden med vogn. Men vi hadde med vogn i syden i fjor og den ble brukt flittig både til å sove i på dagen (enda han hadde sluttet med det også) og på kveldene når vi var ute til middag, orker jo ikke å bære han milevis akkurat heller da...!!!! Noen erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Skal man gå langt får man vel ta taxi da, hvis barnet er for trøtt... Vogn til en frisk 4,5 åring blir vel litt vel drøy mener nå jeg... Synes barnet selv det er greit å sitte i vogn fortsatt eller har dere tenkt å ta verdigheten helt fra han??
WWJD Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 jeg har også en 4,5 åring som selvfølgelig har sluttet med vogn for lenge siden. Vi kom hjem fra syden for noen uker siden og valgte å ikke ta med vogn. Vi bodde ganske sentralt og var flere voksne som kunne bære så jeg tenkte at det sikkert kom til å gå helt fint, noe det også gjorde frem til han ble syk. Han hadde en dag / kveld hvor han kastet opp myye og var veldig slapp noen dager etter det. Da hadde vi valget mellom å kjøpe trille eller holde oss mest på hotellet, så vi kjøpte en billig trille. den var super å ha på reisen hjem da flyet vårt landet ca 21 og han sovnet på flyet. Dessuten var det kjempegreit med vogn på flyplassen da det ble litt venting. Han storkoste seg i vogna og ville mer enn gjerne sitte i den. Han opplevde nok ikke at vi tok fra han verdigheten ;-). Tror ferieturen hans hadde vært mye mer slitsom uten vogn, også om han ikke hadde blitt syk.
LHHR Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2010 Tusen takk for nyttig svar. Jeg har hatt en typsik "vogn unge" hele tiden, som alltid gjerne vil sitte i vogn. Tror ikke han akkurat tenker på at det er så nedverdignede å sitte der! Det er i slike tilfeller som hvis han blir syk og lign. at livet blir litt enklere for både foreldre og barn med vogn. Har jo ikke akkurat tenkt å presse han til å sitte der hvis han ikke vil!! Tror nok vogna blir med!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 En liten paraplytrille er alltids kjekt å ha med, og kan brukes til mer enn bare å sette ungen i. Er utrolig kjekt å sette fra seg alt fra strandbag til shoppingposer i den vogna. Og enda flere grunner til å ha med ei lett-trille til en unge som egentlig går selv er ikke bare sykdom, men ungen kan være klar og sliten etter en "lang" dag, klar pga varmen, kjekt å ha vogn hvis dere skal gå langs overfylte og overtrafikerte veier, kjekt å ha vogn med på restaurant for selv om ungen er lys våken under middagen som kan samme ungen slukne før desserten er på bordet. Noen unger synes det er trygt og godt å hoppe i vogna når de har godt langt, og rett og slett ønsker seg en luksuspause. Og dette gjelder for alle unger under skolealder, så derfor er det et klokt valg å ta med ei enkel trille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå