¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Dårlig gjort mot fuglene, syns jeg. Og er det i det hele tatt lov å skyte med luftpistol i tettbygde strøk ??
Dotten Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Nei. Han kan treffe folk og fe. Gå til ham å be ham slutte ellers får han besøk av onkel eller tante politi
meg & to små vampyrer Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Det hørtes da ganske grusomt ut. Er det lov?
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2010 Ja, det høres ganske sjofelt ut. Jeg TROR ikke det er lov. Vi har jo hus på alle kanter, så risikoen for at det kan skje noe som ikke skulle skjedd er jo tilstedet. Dessverre skjønte jeg litt for sent hva han drev med. Jeg hørte snåle lyder en liten stund, før kjerringa i huset skrålte: "der traff du fuglen skikkelig!!" Jeg skal stramme ham opp ved første anledning, han trenger det.
Gjest irismor Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 1. Det er ikke jakt nå. 2. Det er ikke tillatt å jakte med luftgevær/luftvåpen. 3. Fuglene han skyter på er garantert ikke jaktbare arter. 4. Det er ikke tillat å jakte i bebygde områder. 5. Det er straffbart. Ring politiet!! Luftkuler er like farlige som vanlige kuler. Desverre er det ikke registreingsplikt og oppbevaringsrestriksjoner når det kommer til luftvåpen. Hilsen en jeger. (som kun jakter lovlig)
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 1. juli 2010 #8 Skrevet 1. juli 2010 Jeg liker det absolutt ikke, MEN min svigerinne sliter skikkelig om dagen med fugler som bygger reder over absolutt hele huset. De driter ned alt og det er nesten umulig å være ute i hagen for de flyr og flyr og flyr... skjønner nesten at folk blir desperate til slutt. Kanskje han ikke skyter med kuler?
Gjest irismor Skrevet 1. juli 2010 #9 Skrevet 1. juli 2010 Er ikke så mye annet enn kuler som går i et luftgevær. Hva hvis han traff noe annet enn fugler? Men er det skjærereir din svigerinne sliter med så bytt ut eggene med ikkeklekkbare egg (steinegg, plastik eller små hønse/kyllingegg som ikke er fruktbare). Er det svaler som har bygd oppunder mønet så må hun frem med netting, spiker og hammer. samme for spurv oppunder takstein og takrenner. Heng opp fuglekasser i trær som ikke er i nærheten.
tante grusom master of law Skrevet 1. juli 2010 #10 Skrevet 1. juli 2010 Det er ikke lov å skyte på dyr eller fulger med luftvåpen. Det kvalifiserer til dyremishandling, da fuglene ofte ikke dør av skuddene. DU er forpliktet til å melde fra om dyremishandling etter den nye dyrevernsloven. Det er altså din plikt å melde fra til mattilsynet. De har en egen rapporteringsknapp på sin nettside.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 1. juli 2010 #11 Skrevet 1. juli 2010 Det er svaler og netting fungerer ikke da de bygger rett på veggen. Når jeg skrev kuler så tenkte jeg at han kanskje "skyter" med bare luft? Går fint det med luftgevær. Ikke skadelig som kuler, men trykket har en viss effekt på kortere avstander.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå