ღMadame_mim ღ Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Jenta mi er 3.5 måned og jeg tenkte jeg skulle begynne sånn smått med velling (eller grøt hvis dere heller anbefaler det). Hun får 180ml mme 4 ganger i døgnet (spiser ikke på natten). Hvordan ville dere da gjort det og hvor stor menge grøt og mme per måltid? Og ikke minst, hvilken grøt skal jeg velge? En annen ting er kan hun begynne å smake på most banan nå? eller er det for tidlig?? Er helt grønn på dette området merker jeg :-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 snakka med HS ang akkurat dette i dag. Det var bare å prøve med most banan(dette er ikke for tidlig)... Vi ble anbefalt risgrøten til Nestle siden maisgrøten ikke finnes lenger. Den inneholder melk,så skal blandes med vann,ikke mme. Fikk også råd å starte med introduseringen på formiddagen,ikke kvelden, hvis han skulle få vondt i magen så slipper man iallefall å være våken hele natta:) Hvor mye grøt/velling det vet jeg faktisk ikke, kanskje greit å forhøre seg om ja...hehe.. men ikke mer enn 1-2 skjeer til å begynne med. Kan velge om du vil ha det i melka eller om du vil gi på tskje:) Lurt å bruke sviskemos ved siden av da de kan bli harde i magen. lykke til:) noen andre kan sikkert svare på om hvor mye vi skal gi:)
W29 Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 gutten min på 3mnd får noen teskjeer grøt om dagen. velling funka ikke, ble for tykt til at han klarte å drikke det. så lagde veldig tynn grøt og ga med skje istedet. måtte trene i flere dager før han lærte å spise fra skje,men nå gaper han og vil ha mer. jeg har gitt han både maisgrøt og risgrøt. ser hun over sier at maisgrøt ikke finnes,men jeg fant på bunnpris ihvertfall, ikke sett den andre steder. og så har jeg gitt han 2 teskjeer most banan, noe som virket avførende, så vær obs og ikke gi for mye.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 takk for tips, jeg skal på bunnpris i morgen:)
sillyfilly og Olivia Skrevet 2. juli 2010 #5 Skrevet 2. juli 2010 Kiwi i Grimstad hadde maisgrøt i går Men det skal gå ut fra produsenten har jeg lest. Ikke alle butikker er utsolgt enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå