Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Hvor lang tid tok det før dere kunne begynne å løfte igjen? Har operasjon (sammensying av magemuskler/navlebrokk), og gruer meg til tiden etterpå pga at jeg ikke kan løfte opp barna mine. Minste er 1 1/2..og vandt til at jeg bærer henne. Og noen ganger må man jo (inn og ut av bil f.eks). Og når kunne dere begynne å trene? Da tenker jeg på når der ekunne negynne med lett trening(gå turer, lett spinning/sykling f.eks) og hard trening (f.eks jogging, magetrening/styrketrening). Ellers gruer jeg meg også til selve operasjonen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Kan jeg få spørre om du får dekket operasjonen av diastasen? Eller må du privat? Jeg har helt ødelagte magemuskler samt brokk, ønsker operasjon.....
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Du kan begynne å løfte etter seks uker:) Det er forskjellig fra klinikk til klinikk men jeg fikk begynne å trene etter fem- seks uker Tiden etterpå går fint, det er litt sårt å ikke kunne løfte ungen, men det er bare for en kort tid Operasjonen er ikke noe å grue for, de beste tipsene er å ta nok smertestillende og ha på kropssbodyen med EN gang, den holder ting mer på plass og gir mindre smerter. Når du må hoste eller nyse, trykk en pute hardt mot magen, så blir smerten litt mindre. Og ikke rett deg opp for fort, du blir å gå framoverbøyd i allefall to- tre uker .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå