Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Gutten vår er 5 mnd, han spiser grøt til lunsj og kvelds. De siste par dagene har han også fått smake litt middag (noen skjeer) etter samråd med helsesøster. Dette pga han ikke vil ha så mye mm utover dagen og vil ikke ha flaske. Han har ikke sovet godt om natta før vi begynte med grøt. da kunne han sove fra 1930-1,2,3 tia om natta så igjen kanskje 5,6 tiden for mat. så det var jo topp i forhold til mat annahver time. Men dette har vart i bare 1,5 mnd for nå våkner han for mat 2230 så 1 så 3 så 5 igjen. Har prøvd å bare gi smokk i den 2230 tia , men han hyler bare. gir seg ikke. Vet jo han får nok mat så hvordan går vi frem til å venne han av et måltid eller to om natta?
Babyønske �� Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Tror ikke det er så lett å avvenne med bare ett eller to måltid. Det beste er å avvenne alle med en gang. Som du sier han bare hyler når han får smokk i stedet for pupp. Og slik vil han nok holde på hver gang han våkner når han forventer mat. Han skjønner jo ikke hvorfor han får mat den ene gangen, men blir nektet den neste. Ved å avvenne alle måltid på en gang tar det gjerne ikke mange nettene før han ikke forventer mat mer. Du kan jo forsøke å strekke tiden mellom hver gang han får pupp, men av erfaring vet jeg at det ikke funker i lengden. Hyling må du nok regne med at det blir, både med den ene og andre måten. Vil du nattavvenne helt, kan det nok være lurt å vente til han er oppe i en god porsjon middag også.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Når jeg skulle avvenne, trappet jeg ned på nattemåltidet(MME) Etter en ukes tid ble han bar tilbudt vann når han våknet. Fungerte sånn noen dager, så sov han over:-) Ikke sikkert denne metoden fungerer for alle. Det virker som det tar lenger til å natteavvenne de som får enn de som får MME. Hører om mange som ammer på natta ved 7-8 måneders alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå