Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Prøveråbligravid_91
Skrevet

Jeg hadde mensen for 5 dager siden. Og i går kom det brunt/lyserosa blod, bare pittelitt. Jeg har hadd samleie nesten hver dag etter mens. Jeg har også stikking nede i magen. Hva kan dette være for noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver å gi deg noen hentydninger til hva det kan være:

BLOD

Brunt blod er som regel blodrester som har vært oppi der en liten stund (rød blod=nytt blod, brunt blod har tatt noe tid før det kommer ut)

.

Alt 1: Da det var en liten mengde blod kan det tyde på en eggløsning som kommer snart. Det vil si du er veldig fertil denne måneden.

Alt 2: Mye sengeaktivitet kan forårsake såre slimhinner som det kan ha blitt en liten rift i derfor litt blod.

Alt 3: Festeblødning ved graviditet. Egg graver seg inn

STIKKING NEDE I MAGEN

Alt 1: Eggløsning nærmer seg Ikke uvanlig å kjenne stikninger i underlivet ved eggstokken/e

Alt 2: Graviditet men tidlig siden det tar et par dager etter eggløsning til et egg fester seg i livmoren.

Litt vanskelig å gi svar fordi du ikke har nevnt hvor lang syklus du har og hvor lenge mensen normalt varer.

Om du har normal syklus på ca 28 dager kan det tyde på en nær forestående eggløsning. Ved litt blodantydning er det oftest et tegn på at denne måneden er du super fertil.

Stå på dette kan gå veien!

Skrevet

Tuuusen takk for svar :D

Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvor lang syklus jeg har. Bruker å ha mensen i ca 5 dager. Og denne mnd hadde jeg mensen 21/6 til 25/6. Så kanskje jeg hadde eggløsning litt tidlig?

Skrevet

Og forige mensen før dær igjen varte litt lengere, 20/5 til 27/5. Hvor lang er syklusen da?

Skrevet

Man regner syklus fra første mensdag til første mensdag, så du hadde en syklus på 31 dager sist gang. Det kan ha vært eggløsning du har merket, selvom jeg synes det høres tidlig ut når du har en syklus på 31 dager (med mindre du er uregelmessig da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...