Gå til innhold

Hoco kombivogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tide å kjøpe inn barnevogn, og har blitt tilbudt ei helt ny Hoco kombivogn for en billig penge. Har dere noen erfaringer med merket? :)

Takker for svar på forhånd :)

Fortsetter under...

Skrevet

Heisann.

Jeg har selv bruk mi hoco bigfoot massevis.

Solid vogn. Solide hjul. Solid stoff som tålte alt fra regn til våte støvler og sol uten å bli skjoldet.

Laget av østerrikere og beregnet for fjellkjøring ;)

Du gjør et godt kjøp og får ei vogn med god kjørekomfort og forholdsvis lang liggeflate.

Skrevet

Hei

Jeg prøvde en Hoco-vogn da vi skulle kjøpe vogn i Sverige. De hadde kult design, men var fryktelig tunge å kjøre, ikke minst svinge. Jeg måtte bruke hver en muskel i kroppen for å få sving på vogna. Og da var det jo ingen baby oppi engang. Jeg spurte damen i butikken hvorfor den var så tung å styre og hun sa det var det store minuset med den og derfor den var så rimelig i pris.

Skrevet

var så tung å styre

--------------

Bigfoot'en min var en drøm å styre rundt med sammenlignet med f eks blytunge emmaljungedråge og dets like.

Ellers, liker du ikke hoco'er med faste hjul, så kjøper du en hoco med svingbare hjul.

F eks champ, ranger osv

Er bare å sjekke ut http://hoco.at/

Skrevet

Hehe, blytunge Emmaljunga?...Jaja...Lykke til!

Skrevet

Sjekket litt på nettsidene nå...Hoco vognene veier fra 15-18 kg, mens Emmaljunga`s City Cross f.eks (som er en svært populær vogn om dagen) veier ca.11, et eller annet kg.

:)

Annonse

Skrevet

11 kg akkurat var det visst:)

Skrevet

11 kg akkurat var det visst:)

-------------

Og ellers har du det bare bra?

Er vel ingen her som har skrevet noe om vekta??

Jeg skrev;

Bigfoot'en min var en drøm å styre rundt med sammenlignet med f eks blytunge emmaljungedråge og dets like.

Hva var du ikke skjønte med den setninga?

Jeg skrev IKKE at min bigfoot som var en drøm å styre med fire hjul veide noe mindre enn f eks emmaljunge med fire faste hjul som jeg syntes var et mareritt å få svinget på.

Kjøper man seg en hoco, gjør man det IKKE pga vekt, men pga funksjonalitet og sliteevne, og fordi denne østerriske fjellgeitvogna passer bedre i andre strøk enn midt på et kjøpesenter i Oslo sentrum.

Og en annen grunn til å kjøpe en hoco er at dem har en liggeflate på nesten en meter, og dermed passer som sovevogn etter at babyfasen er over.

Skrevet

Haha, tar du deg seriøst nær av at jeg anbefaler/ikke anbefaler en vogn??? Sjokk at du både er frekk OG anonym. Jenta spurte jo bare om meninger...

Skrevet

Laget av østerikere og beregnet for fjellkjøring faktisk ;-) Simo er laget av normenn og ikke laget for fjellkjøring av den grunn... Den Hoco kombl jeg så hadde i alle fall veldig smal bag og var trang, så den anbefales ikke av meg. Styggt desigt er det også, desverre.

Skrevet

jeg anbefaler/ikke anbefaler en vogn

----------

Hadde du nå enda kunne kommet med en anbefaling eller en ikke anbefaling i stedet for å jalle om vekt, og ellers, slutt å vri på andre sine innleggg.

Jeg frekk og anonym?

Vel, jeg har nå i det minste hatt ei bigfoot og vet hva jeg snakker om!

Hvilken hoco har du hatt da?

Eller drviver du bare med vektsynsing?

Og hvorfor plager det deg at jeg er anonym?

Hvis det gjør det, så bør du holde deg unna slike forum som dette hvor man kan velge mellom å være en annonym Annonym, eller undertegned med et vilkår nick bestående av ord og tegn som alikevel ikke kan identifisere oss.

Skrevet

Jo, jeg har skrevet noe om vekta. Det har du og! Så hva i all verden det er du surrer med her skjønner jeg ikke. Jeg skrev til hun som lagde innlegget at jeg har prøvd en Hoco-vogn og akkurat den var tung å stryre! Hun spør hva folk syns om det merket.Jeg svarte. Du svarte. Du begynner å snakke nedlatende til meg? "Og ellers har du det bra?" Så sier du at Emmaljunga var et tungt dråg og da skrev jeg hva de ulike vognene veide...Hoco veide mer enn Emmaljunga. Jeg må jo få svare jenta hva jeg vil om MIN erfaring med Hoco. Ikke angrip meg verbalt på den måten! Jeg skriver da ikke med deg, men med hun som lagde innlegget.

CathrinR, siden anonym over her tydeligvis er mer ute etter å plukke på meg enn å faktisk svare på innlegget ditt hopper jeg ut av denne linken. Kan selvfølgelig være at den Hoco vognen du har fått tilbud om er god på alle måter, det var bare min erfaring. Regner med du ikke tar det like tungt som visse andre:) Masse lykke til med vognvalg, det er så gøy å endelig få vogna i hus. Ha en fin helg!

Skrevet

Hva om vi roer ned debatten litt? Dere må gjerne ha sterke meninger om vogner, men normal høflighet gjelder.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...