Kajoon Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Hei, et raskt spm, får man eggløsning på 5 dagen med pergotime? ( for de som får eggløsning av dette )? eller er det fler dager senere?
tre ønsker fler Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Hvis du startet på 5. blødningsdag betyr det dag 10. For de fleste vil det være veldig tidlig eggløsning men det kommet helt an på hvor lang syklus du har. Dersom syklusen er 24 dager kan det stemme. De sier at eggløsning er 14 dager før mensen kommer. Jeg har syklus på 28 dager og var på UL dag 12 og da var egget modent til å slippes om ca to dager.Jeg starter pergotime 5. dag i syklusen.
Stjernemagnolia Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 På brevet fra Rikshospitalet står det "pasienter som antas å ha normale eggledere bør ha samleie hver annen dag ca. en uke etter avsluttet pergotime-kur, da muligheten for å bli gravid er til stede i denne perioden". Lykke til
Kajoon Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. juli 2010 Ok, jeg fikk beskjed om å ta pergotime på 3 blødningsdag i 5 dager, men den 5 dagen av pergotime kommer eggløsning da? eller kommer den dager senere? Må du til UL?.. Jeg tror jeg har normal syklus, vet ikke i og med at jeg må på provera for å få mens..:/
håpefull *er mamma* Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Jeg startet med Pergo på 4. cd, og tok i 5 dager. Regner med at jeg hadde el rundt cd 14. Altså fortsetter syklusen sin gang, uten forskyvninger. Pergo bidrar ikke bare til el, men også til bedre modning av egg. Så jeg tenker at når man har tatt tablettene går det først en tid til modning, for så el til vanlig tid. Har aldri hørt noe om at dette skal forskyve noe. Lykke til ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå