2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 30. juni 2010 #1 Del Skrevet 30. juni 2010 Hei igjen, nifficat! Så fint at jeg inspirerer deg, og koselig med noen som er like unge som meg her inne! Prøvde å sende deg PM, men det fungerer ikke! Så jeg legger heller inn oppskriften her, så kan kanskje andre også bli inspirert! Jeg tok Pergotime 50 mg x 2 fra 3. syklusdag (CD) til og med 7. CD. Hadde 3 ampuller Menopur igjen fra IVF, og tok på eget initiativ 1 ampulle (75 IE) CD 11+12+13. Tok Solvipect noen dager før og et par dager etter eggløsning. Var på ultralydkontroll CD 6, hadde kun 1 eggpose på 9 mm. Så begynte jeg med Klexane 40 mg x 1 s.c. (sprøyte under huden) fra CD 11 og står på det fortsatt, for å bedre blodtilførselen i livmoren. Jeg fikk legen på jobben til å skrive ut resept på Crinone 8 % (progesteronstøtte, pga alderen min tenkte jeg, også dette å eget initiativ), og begynte på dette så sent som CD CD 12. Sikkert lurt å begynne før! Var på ny ultralyd CD 13, og da var eggposen vokst til hele 22 mm! Da sa gynekologen min at "Denne gangen tror jeg det kan gå bra, for alt ser så fint ut". Livmorslimhinnen var da også fin. Dermed fikk jeg Pregnyl 5000 IE eggløsningssprøyte på legekontoret, med forventet eggløsning etter 36- noen og førti timer. Det var viktig å ha samleie samme kveld og kvelden etter. Vi hadde sex (her skal alt inn med teskje!) CD 11 kveld + CD 13 kveld + CD 14 kveld + CD 15 morgen + CD 16 morgen. Hadde sex om morgenen da for å møte egget før det var for sent. Måler tempen og fikk eggløsning CD 15. Dermed full klaff! Jeg tror denne oppskriften er lur, fordi man kombinerer kunnskapen fra IVF med naturmetoden! Og Pergotime har jeg tro på når IVF ikke gor resultat! Veninnen min, med flere IVF og slit, ble også gravid etter 2. Pergotime-kur. Og det er myyye billigere! Klem :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142043649-til-nifficat-og-andre-som-er-interesserte-i-oppskriften-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøypia Skrevet 30. juni 2010 #2 Del Skrevet 30. juni 2010 Hei! Så flott at du er villig til å dele denne fantastiske oppskriften med oss andre. Og gratulerer så mye med resultatet ditt, en solskinnshistorie uten like. Men er d slik at vi alle kan prøve en sånn kur eller? I vårt tilfelle er d nemelig mannens svømmere som er dårlige. Og jeg ser da noen utfordringer med nok svømmere til alle rundene for å få dette til å klaffe!? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142043649-til-nifficat-og-andre-som-er-interesserte-i-oppskriften-min/#findComment-142043801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg fikk Pergotime da det viste seg at mannen min hadde over snittet mengde og bra kvalitet. Pergotime er i utgangspunktet for de som har god sædkvalitet, men jeg har også lest flere steder om leger som gir Pergotime til de med nedsatt kvalitet, for å gi flere egg sjansen til å bli befruktet. Men alle disse spørsmålene er det jo opp til gynekologen å avgjøre. Jeg har også lest at hyppig sex er viktig rundt eggløsning, også for de med dårligere kvalitet. Kanskje noen andre vet mer om dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142043649-til-nifficat-og-andre-som-er-interesserte-i-oppskriften-min/#findComment-142044070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 3. juli 2010 #4 Del Skrevet 3. juli 2010 For et fantastisk opplegg du satte igang, og gratulerer så mye med barn :-) Jeg har gått på Pergo (enkel dose) denne mnd, og venter mens litt ut i neste uke. Begynner å bli spent. Tror ikke vi er så heldig at vi får det til å klaffe på denne måten (eller tør ikke håpe?), selvom de ikke finner noe galt. Gikk på Pergo for ca 1,5 år siden også (før prøverør), uten pos resultat, men føler at kroppen ikke var helt i laget enda etter mange år med p-piller. Har slitt endel med spottinger. Føler på en måte at kroppen er mer mottagelig nå. Litt vanskelig å forklare. Bare min kvinnellige intuisjon? ..eller bare et håp? ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142043649-til-nifficat-og-andre-som-er-interesserte-i-oppskriften-min/#findComment-142051813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå